ΔΟΕ -
ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ -
ΑΔΕΔΥ -
ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ-
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ-
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ -
-
Ξ.ΓΛΩΣΣΕΣ
Ανακοινώσεις Προοδευτικών Ρευμάτων
- Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων για τις νομικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν για την διεκδίκηση του 13ου και 14ου μισθού . Καλούμε την ΔΟΕ να πάρει άμεσα ξεκάθαρη θέση ! Με την μαζική μας συμμετοχή στην απεργία της ΑΔΕΔΥ - ΓΣΕΕ την Τρίτη 9 Απριλίου διεκδ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 02-04-2025
- Καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να δώσουν το αγωνιστικό παρόν στην απεργία της ΑΔΕΔΥ-ΓΕΣΕΕ στις 9 Απριλίου . Παλεύουμε για την αξιοπρέπεια μας ! Οι εκπαιδευτικοί με το μαζικότατο συλλαλητήριο στις 29 Μαρτίου έστειλαν μήνυμα αγώνα και νίκης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 02-04-2025
- Για πρώτη φορά η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, δεν ενημέρωσε με γραπτό ηλεκτρονικό μήνυμα τους εκπαιδευτικούς στις σχολικές μονάδες τους για την εγκύκλιο των αποσπάσεων εξωτερικού ! ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 01-04-2025
- Πολιτικά και συνδικαλιστικά εκτεθειμένο το προεδρείο ΑΣΕ(Κ.Κ.Ε) – ΔΙΚΤΥΟ (ΣΥΡΙΖΑ) στον σύλλογο «Αλέξανδρος Δελμούζος». Στηρίζουν τα πάντα ανερυθρίαστα αρκεί να μην χάσουν τα προνόμια της καρέκλας! Τελευταία πράξη η στήριξη από το τοπικό ΔΙΚΤΥΟ (ΣΥΡΙΖΑ) απ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 27-03-2025
- Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΡΩΜΑ . 28/2/2025. ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ. ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 25-02-2025
- Συμμετέχουμε μαζικά και αγωνιστικά στην απεργία στις 28 Φεβρουαρίου! Καμία συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών! Διεκδικούμε αξιοπρεπείς μισθούς και κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας στις σχολικές μονάδες! ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 12-02-2025
- Χαιρετίζομε την πρωτοβουλία της ΑΔΕΔΥ για την νομική διεκδίκηση του 13ου και 14ου μισθού. Διεκδικούμε το δικαίωμα μας να μπορούμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια από τον μισθό μας ! ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 27-01-2025
- Συνεχίζεται η επίθεση της κυβέρνησης στους εκπαιδευτικούς: κλίμα σιγής και τρομοκρατίας μας με τη νέα σύνθεση των Πειθαρχικών Συμβουλίων – Απαγόρευση μετατάξεων των εκπαιδευτικών ακόμη και εντός των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας ! ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 22-01-2025
- Με αγώνα και ενότητα θα απαντήσουμε στην προσπάθεια εμπορευματοποίησης του αγαθού της εκπαίδευσης . Ο σύλλογος διδασκόντων της σχολικής μονάδας θεματοφύλακας του δημοκρατικού κλίματος λειτουργίας της . ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 15-01-2025
- Οι σχολικές μονάδες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης εξαιτίας της κατάργησης των σχολικών επιτροπών ! Πρωτοβουλία αγωνιστικής παρέμβασης στα δημοτικά συμβούλια των περιοχών ευθύνης του συλλόγου μας . ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 06-12-2024
Επικαιρότητα ( Πολιτική - Κοινωνία )
- Τέλος στην ασυδοσία Κλάπα - Πειθαρχική δίωξη της Προέδρου του Αρείου Πάγου ζητά η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων bankingnews.gr 28-03-2025 19:47:27
- Ανακοίνωση της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων για την δικαστική διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών bankingnews.gr 28-03-2025 19:44:56
- Νέοι μισθοί από 1η Απριλίου σε Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα - Τα ποσά με παραδείγματα newsbomb.gr 16-03-2025 09:16:31
- Η αλφαβήτα του απόλυτου εκτροχιασμού antinews.gr 03-03-2025 09:24:18
- Συλλαλητήριο για τα Τέμπη: Η μεγάλη ώρα, όλες οι πόλεις - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ dnews.gr 26-02-2025 08:53:40
- Μπαράζ σεισμών στις Κυκλάδες – Κλειστά σχολεία σε 13 νησιά newsit.gr 04-02-2025 10:20:09
- «Πλημμύρισε» το Σύνταγμα – Τα ΜΑΤ διέλυσαν τη μεγαλειώδη συγκέντρωση για τα Τέμπη – Όλα όσα συνέβησαν tanea.gr 27-01-2025 01:03:31
- «Κλείδωσε»: Πότε ξεκινά το νέο νυχτερινό τιμολόγιο με το φθηνό ρεύμα msn.com 21-12-2024 07:45:57
- Σε εφαρμογή από σήμερα το εορταστικό ωράριο dimoprasion.gr 12-12-2024 11:15:14
- Οι συμβουλές από τον «Συνήγορο του Καταναλωτή» για τη Black Friday - Τι να προσέξετε newsbomb.gr 25-11-2024 23:49:18
- Νυχτερινό ρεύμα: Ξεκινά την 1η Νοεμβρίου – Ποιες ώρες θα ισχύει news247.gr 01-11-2024 11:24:32
- Νέο ωράριο για το νυχτερινό ρεύμα – Οι δύο νέες ζώνες που δημιουργούνται newsbeast.gr 10-10-2024 10:28:48
- Δικηγόροι: Σε καθολική αποχή τη Δευτέρα για τον νέο Δικαστικό Χάρτη Super User 16-09-2024 09:16:34
- Ανοχύρωτοι antinews.gr 12-08-2024 14:04:27
Εκπαιδευτικές Ειδήσεις
- Θεσσαλονίκη: Επεισόδιο μεταξύ Συμβούλου Εκπαίδευσης Φυσικής Αγωγής και απεργούς εκπαιδευτικούς msn.com 10-04-2025 11:01:40
- Βανδάλισαν και έκλεψαν σχολικά έγγραφα, ηλεκτρονικό εξοπλισμό και χρήματα από Λύκειο της Νέας Μάκρης pentapostagma.gr 05-04-2025 15:20:08
- Λαμία: Βαριά «καμπάνα» για τη «Γιαννίτσης» - Η απόφαση για τη δηλητηρίαση από σχολικά γεύματα flash.gr 26-02-2025 09:26:06
- Μαθητικές και φοιτητικές κινητοποιήσεις για τα Τέμπη - Στις 12 συγκέντρωση στα Προπύλαια efsyn.gr 07-02-2025 11:06:35
- Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 7 Φεβρουαρίου για τα Τέμπη και τα Ωνάσεια newsit.gr 07-02-2025 10:50:10
- Το δημόσιο σχολείο «διαφημίζει» το Κολλέγιο Αθηνών dnews.gr 07-02-2025 10:44:50
- «Τα σχολεία δεν έχουν λεφτά ούτε για τα βασικά»: Διαμαρτυρία γονέων (12/2) dnews.gr 07-02-2025 10:37:07
- Πόσους διδάκτορες «παράγει» η Ελλάδα euro2day.gr 21-12-2024 08:01:15
- ΟΙΕΛΕ: Tα funds «καταπίνουν» τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία efsyn.gr 06-12-2024 08:42:41
- Β’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών 2024: Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας news247.gr 10-10-2024 11:11:17
- Βαριά σακίδια και σχολικές τσάντες: Προσοχή στη σπονδυλική στήλη των μαθητών – Μπορεί να προκαλέσουν μόνιμες βλάβες topontiki.gr 20-09-2024 12:27:29
- Σχολεία: Ανάθεση εξωδιδακτικών εργασιών και εργασιακό-ωράριο των Εκπαιδευτικών alfavita.gr 20-09-2024 12:01:17
- Πρέβεζα: Σοβάδες έπεσαν πάνω σε μαθήτριες την ώρα του μαθήματος eleftherostypos.gr 17-09-2024 10:45:12
- Η κολυμβήθρα των διορισμών efsyn.gr 17-09-2024 10:17:12
Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην αποφασίσει τον χαρακτηρισμό του σχολείου του ως «πειραματικό». Χρήσιμη ενημέρωση.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Προοδευτικά Ρεύματα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
6-3-2021
Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην αποφασίσει τον χαρακτηρισμό του σχολείου του ως «πειραματικό». Χρήσιμη ενημέρωση.
Με το ΦΕΚ 776/26-2-2021 με θέμα «Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων» προβλέπεται η δημιουργία μιας ξεχωριστής ελίτ Πειραματικών σχολείων (Πρωτοβάθμια) και Πρότυπων (Δευτεροβάθμια) ως σχολεία «αρίστων».
Οι σχολικές μονάδες της δημόσιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, δύνανται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Πειραματικών Σχολείων. Η απόφαση για την υποβολή αίτησης προς χαρακτηρισμό σχολικής μονάδας ως «Πειραματικό» λαμβάνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων της οικείας σχολικής μονάδας. Εντύπωση προκαλεί η πρόβλεψη ότι η αίτηση για τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως Πειραματικού Σχολείου μπορεί να υποβοβληθεί και από τον Προϊστάμενο της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρακάμπτοντας προφανώς τυχόν αρνητική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων (ο Δ/ντής εκπαίδευσης μεταξύ όλων των άλλων θα πρέπει να λάβει υπόψη του και «τα χαρακτηριστικά της τοποθεσίας της σχολικής μονάδας, καθώς και να αναφέρεται σε τυχόν αισθητική αξία του κτηρίου »!)
Τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από μια ειδική, πανίσχυρη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που διορίζεται εξολοκλήρου από το υπουργείο, και θα αποφασίζει για όλα τα ζητήματα των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων της χώρας, όπως:
- για τον τρόπο επιλογής των μαθητών
- για την επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων
- για το ωρολόγιο πρόγραμμα
- τη διδακτέα ύλη
- τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας
- ακόμα και για τη χρηματοδότηση των σχολείων
Συνοψίζοντας οι αρνητικές συνέπειες για τους μαθητές που θα φοιτούν, αλλά και τους εκπαιδευτικούς που θα εργάζονται στα Πειραματικά σχολεία είναι οι ακόλουθες:
Α) Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο με διετή θητεία, «προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις. Στο τελευταίο έτος της θητείας τους αξιολογούνται, όσοι αξιολογηθούν θετικά συνεχίζουν την τετραετή θητεία τους, όσοι αξιολογηθούν αρνητικά ή δεν θελήσουν να αξιολογηθούν χάνουν την οριστική τους τοποθέτηση και τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι με τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και, όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, σε κενές θέσεις σχολείων όμορης ομάδας της ίδιας περιοχής μετάθεσης.»
Β) Αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3α του Ν. 4692/2020: «αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου». Η σχολική τους καθημερινότητα θα γίνει πολύ ασφυκτική .
Γ) Μετατρέπεται ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).
Δ) Τα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών τίθεται υπό αμφισβήτηση αφού το ΥΠΠΑΙΘ μπορεί να το τροποποιεί κατά το δοκούν (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).
Ε) Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Στα σχολεία αυτά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου. Γίνεται υποχρεωτική μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών, στην εκπαιδευτική τους διαδικασία, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
ΣΤ) Τέλος, για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του δήμου, του συλλόγου γονέων, συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβούλιου στήριξης του σχολείου (Άρθρο 22). Αυτό αποφασίζει για θέματα που σχετίζονται με την προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία, μεριμνά για θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους του σχολείου, καθώς και με την αξιοποίηση και διάθεση των οικονομικών πόρων της σχολικής μονάδας, πέραν όσων διαχειρίζεται η αρμόδια Σχολική Επιτροπή.
Ενώ υπουργείο και κυβέρνηση επιχειρούν να τσακίσουν τον δημόσιο, καθολικό και δωρεάν χαρακτήρα των δημόσιων σχολείων με την κατάταξη των σχολικών μονάδων μέσω της αξιολόγησή τους και την αριθμητική τους αποτίμηση, από την άλλη φροντίζουν να φτιάξουν σχολεία για λίγους και εκλεκτούς, που θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με τις προδιαγραφές των ακριβών ιδιωτικών. Τα σχέδια της κυβέρνησης πρέπει να συναντήσουν την καθολική αντίθεση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Για όλα τα παραπάνω καλούμε:
- Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην αποφασίσει τον χαρακτηρισμό του σχολείου του ως «Πειραματικού».
- Κανείς Δ/ντής Εκπαίδευσης να μην προτείνει μονοπρόσωπα τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικού Σχολείου» χωρίς σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
- Τη ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση, ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο αντίδρασης, ώστε να αποτρέψουμε το σχέδιο της κυβερνητικής πολιτικής που βασίζεται στην ιδιωτικοποίηση και στην κατηγοριοποίηση σχολείων μαθητών και εκπαιδευτικών και στη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Όχι στα σχολεία για λίγους αρίστους και εκλεκτούς
Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά
Προοδευτικά Ρεύματα
Ανεξάρτητες Κινήσεις Εκπαιδευτικών
Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη