ΔΟΕ -
ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ -
ΑΔΕΔΥ -
ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ-
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ-
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ -
-
Ξ.ΓΛΩΣΣΕΣ
Ανακοινώσεις Προοδευτικών Ρευμάτων
- ΑΔΕΔΥ - 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΔΕΔΥ 30-09-2025
- Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Δ.Π.Ε Ανατολικής Αττικής την Πέμπτη 10 Ιουλίου στις 11.00 - στηρίζουμε τον γραμματέ. Τουλγαρίδη αα του συλλόγου «Κ.Σωτηρίου» και απαιτούμε να σταματήσει τώρα η δίωξή του. ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 07-07-2025
- Το επιτελικό κράτος λειτουργεί! Ενώ ο κρατικός μηχανισμός μοιράζει εκατομμύρια σε ημέτερους (βλέπε ΟΠΕΚΕΠΕ), στη Δ.Π.Ε. Ανατολικής Αττικής παρακρατούν ετεροχρονισμένα χρήματα από εκπαιδευτικούς για απεργίες των ετών 2020-2024, ανατρέποντας βίαια τον οικογ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 07-07-2025
- Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης - Όλα τα ονόμα Super User 20-06-2025
- Για άλλη μια φορά εκτεθειμένο το Προεδρείο του Συλλόγου εκπαιδευτικών «Αλ. Δελμούζος» με ευθύνη του Προέδρου(ΑΣΕ) και του … πρόθυμου Αντιπροέδρου του Δ.Σ. (ΔΙΚΤΥΟ) ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 12-05-2025
- Οι χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας αναδεικνύουν το πραγματικό πρόβλημα της παιδείας στη χώρας μας! Ας αφήσει ο Πρωθυπουργός τις απειλές για απολύσεις και να πραγματοποιήσει προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών . ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 06-05-2025
- Το δημογραφικό βόμβα στα θεμέλια της χώρας μας. Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές και η ζούγκλα της αγοράς αποκλειστικά υπεύθυνες για τη δραματική μείωση των γεννήσεων. ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 05-05-2025
- Σε πανικό ο πρωθυπουργός, αλαζονική και αντιδημοκρατική η δήλωση του για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών! Με τη στάση μας να υποχρεώσουμε το ΔΣ της ΔΟΕ να ακολουθήσει τον δρόμο του αγώνα και της αντίστασης . ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 29-04-2025
- Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων για τις νομικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν για την διεκδίκηση του 13ου και 14ου μισθού . Καλούμε την ΔΟΕ να πάρει άμεσα ξεκάθαρη θέση ! Με την μαζική μας συμμετοχή στην απεργία της ΑΔΕΔΥ - ΓΣΕΕ την Τρίτη 9 Απριλίου διεκδ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 02-04-2025
- Καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να δώσουν το αγωνιστικό παρόν στην απεργία της ΑΔΕΔΥ-ΓΕΣΕΕ στις 9 Απριλίου . Παλεύουμε για την αξιοπρέπεια μας ! Οι εκπαιδευτικοί με το μαζικότατο συλλαλητήριο στις 29 Μαρτίου έστειλαν μήνυμα αγώνα και νίκης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 02-04-2025
Επικαιρότητα ( Πολιτική - Κοινωνία )
- Δεύτερη φτωχότερη χώρα της ΕΕ η Ελλάδα – Το «κενό» της αγοραστικής δύναμης tanea.gr 12-10-2025 08:05:22
- Οι πιο επικίνδυνες πόλεις του κόσμου το 2025 – Πού βρίσκονται Αθήνα και Θεσσαλονίκη; clickatlife.gr 30-09-2025 22:33:39
- Στη δημοσιότητα τα Πόθεν Έσχες των πολιτικών news247.gr 29-09-2025 10:59:15
- Η ακρίβεια «τρώει» τους μισθούς – Τα νοικοκυριά μετρούν και το τελευταίο ευρώ tanea.gr 16-09-2025 09:37:46
- FT: Οξεία δημογραφική κρίση στην Ελλάδα -Κλείνουν πάνω από 750 σχολείαΠηγή: iefimerida.gr - FT: Οξεία δημογραφική κρίση στην Ελλάδα -Κλείνουν πάνω από 750 σχολεία - iefimerida.gr iefimerida.gr 02-09-2025 15:21:10
- Παπαστεργίου: Aυτόματα ο Προσωπικός Αριθμός από 6 Νοεμβρίου – Τέλος τα ταξίδια με την παλιά ταυτότητα kathimerini.gr 02-09-2025 15:01:38
- Απτόητες οι τράπεζες: Επαναφέρουν τις προμήθειες με άλλο όνομα, ως… «πάγιες χρεώσεις λογαριασμών και υπηρεσιών» topontiki.gr 02-09-2025 14:53:09
- Θερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν σήμερα (14/7) – Tι να προσέξετε - Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα eleftherostypos.gr 14-07-2025 09:37:05
- Εφιαλτικές ανατιμήσεις σε ρεύμα, ενοίκια και τρόφιμα! dimokratia.gr 14-07-2025 09:18:48
- Με ταυτότητα πλέον η αγορά τσιγάρων και αλκοόλ – Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας newsbeast.gr 04-07-2025 11:18:14
- Καιρός: Προγνωστικό μοντέλο δείχνει... 50 βαθμούς στη Μεσόγειο - Πότε έρχεται ο θερμικός πυρήνας newsbomb.gr 04-07-2025 10:49:04
- Αποκλειστικό: Όλοι οι δρόμοι που θα μπουν κάμερες Τροχαίας στην Αττική - Πίνακας με τα 100 σημεία gocar.gr 29-06-2025 15:23:29
- Δημόσιο: Η κοινοτική οδηγία που ανοίγει «παράθυρο» επιστροφής των δώρων - Οι εξελίξεις στο ΣτΕ imerisia.gr 09-06-2025 07:49:19
- Σταμάτα να φοβάσαι τα γηρατειά – O Σοπενχάουερ θα σου αλλάξει γνώμη lavart.gr 09-06-2025 07:34:54
Εκπαιδευτικές Ειδήσεις
- «Και μάθημα, πότε θα κάνουμε;» – Όταν η "κουλτούρα" των δράσεων επισκιάζει την ουσία της μάθησης alfavita.gr 12-10-2025 11:05:42
- Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εργάζονται και μετά τα 70 στα ιδιωτικά σχολεία ethnos.gr 12-10-2025 07:41:11
- Xαμός στο Ολοήμερο: Ο αιφνίδιος «κόφτης» στους μαθητές έφερε αντιδράσεις - Καταγγελίες γονιών και εκπαιδευτικών dnews.gr 22-09-2025 13:18:24
- Σχολεία: Απεργιακό ραντεβού δίνουν οι εκπαιδευτικοί την 1η Οκτωβρίου, τι θα γίνει με τα μαθήματα dnews.gr 16-09-2025 10:44:34
- Σχολεία 2025: Πότε ανοίγουν - Η ώρα του αγιασμού για τη νέα σχολική χρονιά eleftherostypos.gr 07-09-2025 10:02:34
- Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί κοιμούνται σε σκηνές κάμπινγκ στα Κύθηρα dnews.gr 02-09-2025 14:36:38
- ΑΣΕΠ: Από σήμερα οι αιτήσεις για τους πίνακες εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής dnews.gr 02-09-2025 08:30:03
- Εγγραφές πρωτοετών φοιτητών: Βήμα βήμα η διαδικασία – Μέχρι τις 4/9 η προθεσμία dnews.gr 28-08-2025 15:06:55
- Βάσεις 2025: Τα υψηλότερα και τα χαμηλότερα τμήματα - Οι σχολές με άνοδο και τα... standards newsbomb.gr 25-07-2025 08:07:47
- Ουραγός και στην προσχολική εκπαίδευση η Ελλάδα – Νέο καμπανάκι από την Κομισιόν newsit.gr 12-06-2025 20:33:20
- Κινητοποίηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας στο υπουργείο Εσωτερικών την Τρίτη real.gr 26-05-2025 11:33:26
- «Έπεσε» η Τράπεζα Θεμάτων – Καθυστέρησαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια tanea.gr 26-05-2025 08:57:19
- Σε συναγερμό οι υγειονομικές Αρχές για τα κρούσματα στρεπτόκοκκου - Ποια σχολεία είναι κλειστά cnn.gr 26-05-2025 08:51:27
- Σχολικός Νοσηλευτής: Πότε και πού οι αιτήσεις γονέων για τη νέα σχολική χρονιά dnews.gr 16-05-2025 08:54:13
Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην αποφασίσει τον χαρακτηρισμό του σχολείου του ως «πειραματικό». Χρήσιμη ενημέρωση.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Προοδευτικά Ρεύματα
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
6-3-2021
Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην αποφασίσει τον χαρακτηρισμό του σχολείου του ως «πειραματικό». Χρήσιμη ενημέρωση.
Με το ΦΕΚ 776/26-2-2021 με θέμα «Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων» προβλέπεται η δημιουργία μιας ξεχωριστής ελίτ Πειραματικών σχολείων (Πρωτοβάθμια) και Πρότυπων (Δευτεροβάθμια) ως σχολεία «αρίστων».
Οι σχολικές μονάδες της δημόσιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, δύνανται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Πειραματικών Σχολείων. Η απόφαση για την υποβολή αίτησης προς χαρακτηρισμό σχολικής μονάδας ως «Πειραματικό» λαμβάνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων της οικείας σχολικής μονάδας. Εντύπωση προκαλεί η πρόβλεψη ότι η αίτηση για τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως Πειραματικού Σχολείου μπορεί να υποβοβληθεί και από τον Προϊστάμενο της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρακάμπτοντας προφανώς τυχόν αρνητική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων (ο Δ/ντής εκπαίδευσης μεταξύ όλων των άλλων θα πρέπει να λάβει υπόψη του και «τα χαρακτηριστικά της τοποθεσίας της σχολικής μονάδας, καθώς και να αναφέρεται σε τυχόν αισθητική αξία του κτηρίου »!)
Τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από μια ειδική, πανίσχυρη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που διορίζεται εξολοκλήρου από το υπουργείο, και θα αποφασίζει για όλα τα ζητήματα των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων της χώρας, όπως:
- για τον τρόπο επιλογής των μαθητών
- για την επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων
- για το ωρολόγιο πρόγραμμα
- τη διδακτέα ύλη
- τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας
- ακόμα και για τη χρηματοδότηση των σχολείων
Συνοψίζοντας οι αρνητικές συνέπειες για τους μαθητές που θα φοιτούν, αλλά και τους εκπαιδευτικούς που θα εργάζονται στα Πειραματικά σχολεία είναι οι ακόλουθες:
Α) Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο με διετή θητεία, «προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις. Στο τελευταίο έτος της θητείας τους αξιολογούνται, όσοι αξιολογηθούν θετικά συνεχίζουν την τετραετή θητεία τους, όσοι αξιολογηθούν αρνητικά ή δεν θελήσουν να αξιολογηθούν χάνουν την οριστική τους τοποθέτηση και τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι με τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και, όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, σε κενές θέσεις σχολείων όμορης ομάδας της ίδιας περιοχής μετάθεσης.»
Β) Αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3α του Ν. 4692/2020: «αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου». Η σχολική τους καθημερινότητα θα γίνει πολύ ασφυκτική .
Γ) Μετατρέπεται ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).
Δ) Τα εργασιακά δικαιώματα ακόμα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών τίθεται υπό αμφισβήτηση αφού το ΥΠΠΑΙΘ μπορεί να το τροποποιεί κατά το δοκούν (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).
Ε) Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Στα σχολεία αυτά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου. Γίνεται υποχρεωτική μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών, στην εκπαιδευτική τους διαδικασία, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
ΣΤ) Τέλος, για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του δήμου, του συλλόγου γονέων, συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβούλιου στήριξης του σχολείου (Άρθρο 22). Αυτό αποφασίζει για θέματα που σχετίζονται με την προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία, μεριμνά για θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους του σχολείου, καθώς και με την αξιοποίηση και διάθεση των οικονομικών πόρων της σχολικής μονάδας, πέραν όσων διαχειρίζεται η αρμόδια Σχολική Επιτροπή.
Ενώ υπουργείο και κυβέρνηση επιχειρούν να τσακίσουν τον δημόσιο, καθολικό και δωρεάν χαρακτήρα των δημόσιων σχολείων με την κατάταξη των σχολικών μονάδων μέσω της αξιολόγησή τους και την αριθμητική τους αποτίμηση, από την άλλη φροντίζουν να φτιάξουν σχολεία για λίγους και εκλεκτούς, που θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με τις προδιαγραφές των ακριβών ιδιωτικών. Τα σχέδια της κυβέρνησης πρέπει να συναντήσουν την καθολική αντίθεση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Για όλα τα παραπάνω καλούμε:
- Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην αποφασίσει τον χαρακτηρισμό του σχολείου του ως «Πειραματικού».
- Κανείς Δ/ντής Εκπαίδευσης να μην προτείνει μονοπρόσωπα τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικού Σχολείου» χωρίς σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
- Τη ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση, ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο αντίδρασης, ώστε να αποτρέψουμε το σχέδιο της κυβερνητικής πολιτικής που βασίζεται στην ιδιωτικοποίηση και στην κατηγοριοποίηση σχολείων μαθητών και εκπαιδευτικών και στη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Όχι στα σχολεία για λίγους αρίστους και εκλεκτούς
Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά
Προοδευτικά Ρεύματα
Ανεξάρτητες Κινήσεις Εκπαιδευτικών
Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη