Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προχωράει στην Α2 φάση, δηλαδή την «αξιολόγηση» των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από τους δ/ντες-ντριες και προϊσταμένους-ες των σχολικών μονάδων, προσπαθώντας να επιβάλει τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4823/21. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. βλέποντας τη σθεναρή αντίσταση των εκπαιδευτικών της τάξης, κάτι που ομολόγησε και στη διαδικτυακή συνάντηση με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης στις 19/1/2024, ενεργοποιεί τώρα και τους/τις δ/ντες-ντριες και προϊσταμένους-ες στη διαδικασία αξιολόγησης ώστε να είναι μεγαλύτερη η πίεση και σε προσωπικό επίπεδο. Το Υπουργείο κατανοώντας τη δύσκολη θέση που βρίσκεται από την κατάρρευση όλου του επικοινωνιακού σχεδιασμού της και την ανατροπή όλων των χρονικών ορίων που προβλέπει ο νόμος, μιας και πρόκειται για μια γραφειοκρατική και αντιδραστική διαδικασία, που βρήκε την καθολική αντίδραση του κλάδου, πιέζει σε κάθε επίπεδο για την εφαρμογή της.

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης, σε πολύ μεγάλο ποσοστό, γύρισαν την πλάτη στα σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης αλλά και της ατομικής αξιολόγησης. Παρά τις προσπάθειες του Υπουργείου εναντίον των ενιαίων κειμένων και τις πιέσεις προς τους νεοδιόριστους να δεχτούν την αξιολόγησή τους, αλλά και την ουσιαστική κατάργηση των Συλλόγων Διδασκόντων οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί έδειξαν και δείχνουν τον δρόμο για την υπεράσπιση της παιδαγωγικής μας υπόστασης, τη μόρφωση των μαθητών μας και το συναδελφικό κλίμα μέσα στα σχολεία και τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., μετατρέπει τους διευθυντές-ντριες και τους προϊσταμένους-ες από συναδέλφους/ισσες σε αξιολογητές – επιθεωρητές και manager. Δεν θα επιτρέψουμε να φωλιάσει μέσα στα σχολεία μας ο φόβος, η διάρρηξη των συναδελφικών, παιδαγωγικών και ανθρώπινων σχέσεων. Δε μπορούμε να αφήσουμε να μετατραπούμε από «συνάδελφοι» σε «ανταγωνιστές» για το ποιος θα πάρει καλύτερη «αξιολόγηση», τορπιλίζοντας έτσι τη συναδελφικότητα, την αλληλεγγύη, τη συντροφικότητα μέσα στα σχολεία. Άλλωστε, αν απολέσουμε αυτά τα χαρακτηριστικά μας, πως θα διδάξουμε τέτοιες έννοιες στα παιδιά;

Οι εκπαιδευτικοί δεν στέκονται φοβικά απέναντι στην αξιολόγηση, αλλά κριτικά αποκαλύπτοντας τις πραγματικές στοχεύσεις της. Αναδεικνύουμε τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων στις κτιριακές υποδομές, στις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, στην υποχρηματοδότηση και στην οικονομική συμμετοχή των γονιών στη λειτουργία των σχολείων. Ζητάμε οι εκπαιδευτικοί να ζουν αξιοπρεπώς από τον μισθό τους. Θέλουμε ουσιαστική και δωρεάν επιμόρφωση στα δημόσια πανεπιστήμια και όχι αγορά προσόντων και πιστοποιήσεων. Θέλουμε πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα και όχι ιδιωτικά πανεπιστήμια που πουλούν τη γνώση σε τιμή ευκαιρίας.

Όλοι και όλες οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες να υπογράψουν τις δηλώσεις της απεργίας – αποχής που υπάρχουν σε κάθε σχολική μονάδα βάζοντας εμπόδια στα σχέδια του Υπουργείου.

Καλούμε επίσης τους  δ/ντες-ντριες και προϊσταμένους-ες των σχολικών μονάδων να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή και να μη συναινέσουν να γίνουν μοχλός πίεσης της κυβέρνησης απέναντι στους συναδέλφους τους.

Η απεργία – αποχή είναι μια νόμιμη μορφή πάλης πλήρως κατοχυρωμένη. Η Δ.Ο.Ε. την έχει προκηρύξει με βάση όλες τις τυπικές διαδικασίες (κατάθεση εξώδικου κτλ). Επίσης, καλύπτει πλήρως και η στάση εργασίας από τις δυο παρακολουθήσεις του μαθήματος. Και η στάση εργασίας (μορφή απεργιακής κινητοποίησης) είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Η συμμετοχή, λοιπόν, σε μια τέτοια απόφαση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε πειθαρχικό παράπτωμα.  Όπως η συμμετοχή σε μια 24ωρη απεργία δεν είναι παράπτωμα έτσι και στην απεργία αποχή.

Μόνο ενωμένοι και αποφασισμένοι μπορούμε να νικήσουμε σε αυτόν τον δύσκολο και επίπονο αγώνα που έχουμε μπροστά μας.

Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη

ekpaideutikareumata.gr