Με αφορμή το έγγραφο που στάλθηκε με την μέθοδο της μαζικής ηλεκτρονικής αποστολής στις σχολικές μονάδες δηλώνουμε τα εξής :
- Ο κλάδος μας έχει ξεκάθαρη θέση απέναντι στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ως μια εσωτερική διαδικασία βελτίωσης του τρόπου λειτουργίας της. Η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων όπως προβλέπεται από τον ν. 4692 / 2020 , επιβαρύνει τα σχολεία με μια ανούσια γραφειοκρατία , τα κατηγοριοποιεί με την δημόσια ανάρτηση των αποτελεσμάτων τους, μετατρέπει τους σχολικούς συμβούλους σε τυπικούς κριτές / βαθμολογητές και υποχρεώνει τους διευθυντές να βρουν χορηγούς για να υλοποιήσουν τις δράσεις των σχολείων , πλήττοντας ανεπανόρθωτα τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης .
- Τα ενιαία κείμενα είναι η απάντηση του κλάδου μας στην εφαρμογή του νόμου 4692/2020. Αποτελούν το συνδικαλιστικό μέσο αγώνα που έχει επιλέξει η ΔΟΕ. Μέσα στα πλαίσια του ίδιου του νόμου, απαντούμε ενιαία και συντεταγμένα στην κυβέρνηση με μια μορφή αγώνα νόμιμη χωρίς καμία ατομική συνέπεια.
- Η ενιαία στάση του κλάδου με την ανάρτηση των κειμένων της ΔΟΕ είναι συντριπτική , αναγκάζοντας την ηγεσία του υπουργείου σε κινήσεις που δείχνουν πανικό .
- Δεν μας απασχολούν καθόλου οι εντολές που θα δώσει η κυβέρνηση για την βαθμολόγηση των ενιαίων κειμένων. Τις περασμένες χρονιές βαθμολογήθηκαν. Φέτος διαφαίνεται πως οι εντολές είναι να μην βαθμολογηθούν. Η μορφή αγώνα που έχει επιλέξει η ΔΟΕ έχει ως στόχο να υπάρχει ενιαία στάση από τις σχολικές μονάδες . Δεν αναρτούμε τα ενιαία κείμενα για να αποφύγουμε να εργαστούμε και να κοροϊδέψουμε τους σχολικούς συμβούλους .
- Δεν μπορούμε , όμως , να μην σχολιάσουμε πως το έγγραφο του ΓΓ αποφεύγει να αναφερθεί στα κείμενα φασόν που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και χρησιμοποιήθηκαν από τις ελάχιστες σχολικές μονάδες που δεν αναρτούν τα κείμενα της ΔΟΕ .
- Τέλος , δεν συντρέχει κανένας λόγος για σύγκλιση του Σ.Δ. μετά το έγγραφο του Γ.Γ.. Η σχολική μονάδα μετέχει στην αυτοαξιολόγηση όπως προβλέπεται από τον νόμο 4692 του 2022 και εφαρμόζει τον νόμο , άρα ο ρόλος του διευθυντή τελειώνει εκεί . Το έγγραφο του ΓΓ αναφέρεται στην αντιμετώπιση των ενιαίων κειμένων από την κυβέρνηση και στην βαθμολόγηση τους από τους σχολικούς συμβούλους.
Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών
Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη
ekpaideutikareumata.gr