Η παράταξη μας δηλώνει τα εξής :
Α. Μοναδικό αίτημα της κοινωνίας είναι η δημόσια και δωρεάν παιδεία υψηλής ποιότητας προς όλους και όλες τους / τις μαθητές και μαθήτριες μας.Το αίτημα αυτό μεταφράζεται συγκεκριμένα σε :
- Μείωση των μαθητών ανά τμήμα , 20 στο δημοτικο και 15 στο νηπιαγωγειο .
- Έναρξη της σχολικής χρονιάς με το σύνολο των εκπαιδευτικών στην θέση τους .
- Σύγχρονες εγκαταστάσεις προσβάσιμες από το σύνολο των μαθητών και μαθητριών μας . Κανένα τμήμα σε προκάτ αίθουσα .
- Υλικοτεχνική υποδομή διαθέσιμη στο σύνολο των σχολικών μονάδων με ευθύνη του κράτους . Δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο με σύνδεση υψηλής ταχύτητας σε κάθε σχολική αίθουσα.
- Νέα αναλυτικά προγράμματα και νέα σχολικά βιβλία .
- Σε κάθε σχολική μονάδα νοσηλευτής και ψυχολόγος .
- Διαρκής καθολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα .
Τα παραπάνω αιτήματα αποτελούν διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών της τάξης.
Β. Η κυβέρνηση αντί να αφουγκραστεί το αίτημα της κοινωνίας , με την βοήθεια των ΜΜΕ και της εκκωφαντικής σιωπής της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΔΟΕ , στοχοποίησε τους εκπαιδευτικούς ως τους μοναδικά υπεύθυνους για κάθε πρόβλημα στο χώρο του σχολείου .
- Οι νόμοι της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας 4692/20 και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού 4823/21 , αποτελούν εργαλεία της κυβέρνησης με μοναδικό σκοπό να στοχοποιήσουν τον εκπαιδευτικό για το σύνολο των προβλημάτων. Η κυβέρνηση με τους δυο αυτούς νόμους επενδύει στον κοινωνικό αυτοματισμό για να αποφύγει να αναλάβει τις ευθύνες της.
Συγκεκριμένα : ο 4692/20 ( αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας), βασίζεται σε αποτυχημένα μοντέλα που εφαρμόστηκαν πριν δεκαετίες σε αγγλοσαξονικές χώρες και σήμερα έχουν εγκαταλειφθεί από τους ίδιους τους εμπνευστές τους . Ο συγκεκριμένος νόμος δεν έχει καμία σχέση με την ποιότητα του μαθήματος, είναι απλά μια παρωχημένη ετήσια γραφειοκρατική διαδικασία. Ως μοναδικός στόχος του είναι οι σκληροί και ανελαστικοί όροι που θέτει σε κάθε σχολική μονάδα εύρεσης χορηγών για αγορά υλικοτεχνικής υποδομής . Είναι ένας νόμος που κατηγοριοποιεί τα σχολεία . Δεν είναι τυχαίες και οι τελευταίες δηλώσεις για ελεύθερη επιλογή σχολείου από την πλευρά της κυβέρνησης .
Ο νόμος 4823/ 21 (αξιολόγηση εκπαιδευτικού ), βασίζεται στο μοντέλο του επιθεωρητή και στην εμπέδωση ενός κλίματος τρομοκρατίας στους συλλόγους διδασκόντων. Δεν είναι τυχαία άλλωστε η επιλογή της κυβέρνησης να εφαρμόσει εκβιαστικά την ατομική αξιολόγηση στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια δεν έχει καμία σχέση με την ποιότητα του μαθήματος , αλλά είναι με διαδικασία αναξιοκρατίας βγαλμένη από την δεκαετία του 60 . Ο/Η επιθεωρητής / επιθεωρήτρια , θα μπαίνει μια φορά στην τάξη και απλά θα συμπληρώνει κουτάκια σε ένα κομμάτι χαρτί . Ο αξιολογούμενος θα βρίσκεται στο έλεος του. Επιπρόσθετα η αξιολόγηση ανά διετία από τον / την διευθυντή / διευθύντρια της σχολικής μονάδας, μόνο ως φάρσα μπορεί να θεωρηθεί. Το κλίμα συνεργασίας και δημοκρατίας στους συλλόγους διδασκόντων κράτησε ανοιχτά τα σχολεία τα χρόνια της πανδημίας, όταν η κυβέρνηση έστελνε παγούρια και μάσκες αερόστατα !
Ούτε ένα βήμα πίσω , άμεση κατάργηση των νόμων της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού , Να σταματήσει ο εκβιασμός των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
Γ. Άμεση αύξηση των μισθών μας πάνω από τον πληθωρισμό των βασικών αγαθών κατανάλωσης. Επαναφορά των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα. Υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Δ. Αγωνιζόμαστε για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς με μοναδικό κριτήριο την προϋπηρεσία και το βασικό πτυχίο. Ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ που εξαγγέλει η κυβέρνηση στοχεύει αποκλειστικά στην δημιουργία πελατείας στα ιδιωτικά φροντιστήρια προετοιμασίας. Κάθε 1η Σεπτεμβρίου στα σχολεία να παρουσιάζονται μόνιμοι εκπαιδευτικοί και η έναρξη της σχολικής χρονιάς να βρίσκει τις σχολικές μονάδες στελεχωμένες στο σύνολο των διδακτικών όρων . Καμία ώρα μαθήματος χαμένη .
Ε. Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο νηπιαγωγειο αποτελεί κατάκτηση του κλάδου μας. Ξεκαθαρίζουμε πως κάθε σκέψη, από οργανωμένα συμφέροντα, εναντίον του δημοσίου νηπιαγωγείου θα μας βρει απέναντι .
Στ. Διεκδικούμε την άμεση μείωση του ωραρίου στους εκπαιδευτικούς που δουλεύουν στα νηπιαγωγεία και στα ολιγοθέσια σχολεία , όπως αυτή εφαρμόζεται για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στις πολυθέσιες σχολικές μονάδες .
Ζ. Να καταργηθεί ο νόμος Χατζηδάκη που αφορά την λειτουργία των σωματείων. Εκλογές αποκλειστικά δια ζώσης με συνδικαλιστική άδεια. Εκλογές αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια αποκλειστικά δια ζώσης με συνδικαλιστική άδεια.
Η. Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων. Κρατική μέριμνα για στέγαση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε τουριστικές περιοχές .
Θ. Καμία έκπτωση στην ειδική αγωγή και στον θεσμό των παράλληλων στηρίξεων . Κάθε εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης αποκλειστικά για έναν μαθητή ή μαθήτρια .
Ι. Αναθεώρηση του ρόλου του ΙΕΠ . Να σταματήσει να αποτελεί μηχανισμό υλοποίησης αντιεπιστημονικών επιμορφωτικών προγραμμάτων που επιβάλλονται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας . Η επιμόρφωση στα εργαστήρια δεξιοτήτων αποτελεί μνημείο προχειρότητας. Η επιμόρφωση των νεοδιόριστων και οι υποχρεωτικές εργασίες που απαιτούσε από τους επιμορφούμενους αναλογικά με τον χρόνο της επιμόρφωσης λειτούργησε ως μοχλός επιβολής των αντιδραστικών πολιτικών της κυβέρνησης .
Με σοβαρότητα , χωρίς κραυγές , η παράταξη των « Προοδευτικών Ρευμάτων» διαβεβαιώνει τους συναδέλφους πως θα βρίσκεται στο πλευρό τους έχοντας στην διάθεση το σύνολο των συνδικαλιστικών και νομικών μέσων που διαθέτει .
Γνωρίζουμε πως βρισκόμαστε στην πιο δύσκολη περίοδο για τον κλάδο μας μετά την μεταπολίτευση . Έχουμε όμως την αισιοδοξία πως θα βγούμε νικητές γιατί το διακύβευμα είναι το δημόσιο σχολείο και το μέλλον των μαθητών και μαθητριών μας .
Αλληλεγγύη - Ενότητα - Αγώνας
Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών
Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη
ekpaideutikareumata.gr