Από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχουμε γίνει μάρτυρες του οργανωμένου σχεδίου της κυβέρνησης για την απαξίωση του θεσμού της παράλληλης στήριξης με σκοπό την συρρίκνωση του . Αποτελεί ξεκάθαρη κυβερνητική επιλογή, την σχολική χρονιά που διανύουμε 2021- 2022, στις δυο πρώτες φάσεις των προσλήψεων αναπληρωτών να καλυφθεί, με βάση τα επίσημα στοιχεία, μόλις το 63 % των αιτήσεων ! Από αυτές λιγότερες από τις μισές κατανέμονται σε έναν μαθητή, ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν 2 ή και 3 μαθητές ταυτοχρόνως, γεγονός που καθιστά πολύ συχνά ανέφικτη την υποστήριξη και την εξέλιξή τους.Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι είναι συνειδητή απόφαση της κυβέρνησης η υποστελέχωση της Παράλληλης Στήριξης, καθώς, δεν καλύπτει εγκαίρως τα κενά που υπάρχουν, κατακερματίζει τις ώρες υποστήριξης ανά μαθητή, ενώ ένα ποσοστό μαθητών μένει χωρίς υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Ενώ θα περιμέναμε από τον κυβερνητικό ευρωβουλευτή να αναδείξει τα παραπάνω επίσημα στοιχεία, αυτός αναλώνεται σε κυνήγι μαγισσών και στοχοποιεί, ως μοναδικούς υπεύθυνους για τα κενά στην παράλληλη στήριξη, τους εκπαιδευτικούς πως δήθεν αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία .Μάλιστα ο ευρωβουλευτής προχωράει και ένα βήμα παραπέρα και προτείνει ως λύση την θεσμοθέτηση ενός πελατειακού συστήματος ιδιωτικής παράλληλης στήριξης , το οποίο καταστρατηγούνται οι πίνακες προσλήψεων και λειτουργεί ως μοχλός αποποίησης των ευθυνών του κράτους .

Είναι πλέον ξεκάθαρο πως η δήλωση του ευρωβουλευτή είναι μέρος ενός κεντρικού κυβερνητικού σχεδιασμού που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε λιγότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Η παράλληλη στήριξη των μαθητών μας , ύστερα από την τηλεκπαίδευση , δεν μπορεί να αποτελεί οικονομικό κόστος που πρέπει να μετακυλιστεί στις τσέπες των γονιών .

Διεκδικούμε :

  • Θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων στην παράλληλη στήριξη .
  • Προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών .
  • Κάλυψη του συνόλου των παράλληλων στηρίξεων από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε μια φάση πρόσληψης.
  • Εξοπλισμός των σχολικών μονάδων με το κατάλληλο εποπτικό υλικό και τεχνολογικό εξοπλισμό.

Αγωνιζόμαστε για ένα συμπεριληπτικό σχολείο με ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές και την πραγματική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της δημόσιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μακριά από κάθε εμπορευματοποίηση.

Καλούμε την ΔΟΕ να αναδείξει δυναμικά το θέμα και να καταγγείλει την δήλωση του ευρωβουλευτή.