Η κυβέρνηση αντί να λάβει τα αναγκαία μέτρα το καλοκαίρι του 2020 (1η καραντίνα) και να ακούσει τις προτάσεις των εκπαιδευτικών

για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, προτίμησε να μην πράξει απολύτως τίποτα και να καταθέσει ένα νομοθέτημα για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση, το οποίο :

  • Δεν εξασφάλιζε την υλικοτεχνική υποδομή για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Αγνοούσε εξοργίστηκα τους γονείς εκπαιδευτικούς και ουσιαστικά λειτουργούσε τιμωρητικά εναντίον τους.
  • Ήταν διάτρητο στο θέμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του.
  • Αγνοούσε την κρατική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, μετατρέποντας την ιδιωτική εταιρία σε αποκλειστικό πάροχο τηλεκπαίδευσης.
  • Δεν θωράκιζε τη διαδικασία με στιβαρό παιδαγωγικό πλαίσιο .
  • Άφηνε τους εκπαιδευτικούς χωρίς επιμόρφωση για την υλοποίηση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
  • Δεν εκπόνησε ολοκληρωμένο παιδαγωγικό σχέδιο, για την κάλυψη των κενών για τους μαθητές που δεν μπορούσαν να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση.

Στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους γονείς και στην κοινωνία έπειτα από την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης στο σχολικό έτος 2020 - 2021 έγινε σαφές, πως δεν μπορεί να υποκατασταθεί με κανέναν τρόπο η δια ζώσης διδασκαλία . Ήταν ένα αναγκαίο κακό εξαιτίας της πολιτικής επιλογής της κυβέρνησης να αγνοήσει τις προτάσεις που θα εξασφάλιζαν την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων .

Οι έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν, εξαιτίας της πανδημίας, ανήκουν πια στο παρελθόν. Με τόσες χιλιάδες κρούσματα και δεκάδες καθημερινά νεκρούς, η κυβέρνηση δεν άκουσε τις εισηγήσεις των ειδικών και άνοιξε τα σχόλια τον Ιανουάριο του 2022. Με την απόφαση της αυτή, ουσιαστικά κατέστησε ανενεργό τον λόγο για τον οποίο εισήγαγε την τηλεκπαίδευση, δηλαδή την πανδημία και την προστασία της κοινωνίας.

Η κυβέρνηση με αφορμή την πανδημία προσπάθησε να επιβάλλει και νομιμοποιήσει προβλέψεις και πρακτικές που απέχουν από το νόμιμο πλαίσιο. Τον Σεπτέμβριο του 2021 το υπουργείο παιδείας δημοσίευσε το ΦΕΚ Αριθμ. 111525/ΓΔ4, το οποίο στο άρθρο 2 επιβάλει υποχρεωτική την τηλεκπαίδευση και για άλλους λόγους, όταν κλείνει έκτακτα μια σχολική μονάδα, που δεν έχουν σχέση με την πανδημία. Έφτασε μάλιστα στο σημείο να επιβάλλει την τηλεκπαίδευση ακόμα και σε σχολικές μονάδες που τελούσαν υπό κατάληψη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η παράταξη μας με τον πλέον ξεκάθαρο και κατηγορηματικό τρόπο δηλώνει, πως δεν υφίσταται υποχρεωτική τηλεκπαίδευση για κανέναν άλλο λόγο εκτός της πανδημίας και το ΦΕΚ του Σεπτεμβρίου δεν μπορεί να υλοποιηθεί με νόμιμο τρόπο , συγκεκριμένα :

  • Οι εκπαιδευτικοί, ως υπάλληλοι υλοποιούν την τηλεκπαίδευση αποκλειστικά στις σχολικές μονάδες με την υλικοτεχνική τους υποδομή, σε καμιά περίπτωση δεν είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν δικούς τους πόρους, μέσα και χώρο !
  • Στην περίοδο της πανδημίας η πρόσβαση στα σχολεία ήταν ασφαλής και εφικτή με τη χορήγηση βεβαίωσης από τη διεύθυνση της σχολικής μονάδας.
  • Για οποιοδήποτε άλλο λόγο κλείνει έκτακτα για λίγες μέρες μια σχολική μονάδα εξαιτίας καιρικών συνθηκών ή κτηριακών προβλημάτων τότε καθιστούν ανέφικτη την ασφαλή πρόσβαση και παραμονή των εκπαιδευτικών στους χώρους εργασίας τους !

Συνεπώς τηλεκπαίδευση για κανέναν άλλο λόγο, εκτός της πανδημίας, δεν μπορεί να υλοποιηθεί, και το ΦΕΚ στο άρθρο 2 αναφέρεται σε διαδικασίες και πιέσεις παράνομες και αντισυναδελφικές !

Ας αφήσει, λοιπόν, η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας, τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα περί τηλεκπαίδευσης όταν κλείνουν τα σχολεία για λίγες μέρες εξαιτίας έκτακτων καιρικών φαινομένων. Ο κοινωνικός αυτοματισμός, στον οποίο χτίζει το αισχρό αφήγημα της, δεν βρίσκει πλέον ανταπόκριση στην κοινωνία . Η κοινωνία είδε την ετοιμότητα του περίφημου επιτελικού κράτους στα χιλιάδες κενά και στις χαμένες ώρες μαθημάτων από τον Σεπτέμβρη έως σήμερα, στις φωτιές το καλοκαίρι και στα χιόνια τον χειμώνα . Η τηλεκπαίδευση δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στους μαθητές σε έκτακτες ολιγοήμερες διακοπές μαθημάτων δημιουργώντας μόνο εκπαιδευτικές ανισότητες.

Απαιτούμε να καταργηθεί ο νόμος για την Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022.

Καλούμε την ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ να αναλάβουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση .

Καλούμε τα κοινοβουλευτικά κόμματα να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους .