Η νέα σχολική χρονιά αρχίζει με όρους και συνθήκες που παραπέμπουν ξεκάθαρα σε ένα δημόσιο σχολείο συρρικνωμένο, με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών να τίθενται σε αμφισβήτηση και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών να θυμίζουν τις πιο μαύρες εποχές της πολιτικής ιστορίας του τόπου μας :

  • Με τις ξεπερασμένες νεοφιλελεύθερες πολιτικές να κυριαρχούν , οι οποίες θεωρούν την παιδεία και την υγεία ως κόστος το οποίο πρέπει να εξορθολογιστεί .
  • Είναι οι ίδιες πολιτικές που με την βοήθεια των ΜΜΕ , τρέφουν το αυγό του φιδιού , δημιουργώντας ένα εύφορο κλίμα για την ανάπτυξη φασιστικών και νεοναζιστικών κραυγών.
  • Με τους μισθούς καθηλωμένους για πάνω από μια δεκαετία , ενώ ο πληθωρισμός στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης ξεπερνάει το 20 %.
  • Με την ατομική αξιολόγηση να λειτουργεί ως μηχανισμός καταστολής στο κλίμα ελευθερίας και δημοκρατίας που κυριαρχούσε στους συλλόγους διδασκόντων .
  • Με το δικαίωμα των μαθητών μας και μαθητριών μας στην καθολική πρόσβαση σε ένα δημόσιο σχολείο που παρέχει ίσες ευκαιρίες στο σύνολο των παιδιών να τίθεται σε αμφισβήτηση . Ο νόμος της αυτοαξιολόγησης κατηγοριοποιεί τα σχολεία και παράλληλα η ηγεσία του υπουργείου παιδείας αναφέρεται ξεκάθαρα για ελεύθερη επιλογή σχολείου από τους γονείς .
  • Με τους εκπαιδευτικούς της τάξης να βρίσκονται αντιμέτωποι καθημερινά με γονείς , οι οποίοι έχουν παρασυρθεί από το οργανωμένο σχέδιο της κυβέρνησης . Η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών ως των μοναδικά υπευθύνων για τα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης , αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή .
  • Με τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους στα νηπιαγωγεία και στα ολιγοθέσια δημοτικά να υφίστανται άδικη μεταχείριση , σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στις πολυθέσιες σχολικές μονάδες , στο θέμα του διδακτικού τους ωραρίου .
  • Με τους νεοδιόριστους συναδέλφους μας να βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας .
  • Με τους αναπληρωτές συναδέλφους μας να είναι εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας , χωρίς ίσα εργασιακά δικαιώματα με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς .
  • Με τον νόμο Χατζηδάκη να λειτουργεί ως λαιμητόμος στις συνδικαλιστικές ελευθερίες .
  • Με νόθους αιρετούς εκπροσώπους στα υπηρεσιακά συμβούλια που δεν αναγνωρίζονται από τους συνάδελφους . Στην περιοχή μας οι δήθεν αιρετοί εκλέχθηκαν από μια διαδικασία την οποία καταδίκασε το 86% των συναδέλφων .            

Σε όλα τα παραπάνω θέματα η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ στην καλύτερη περίπτωση ακολουθεί τις εξελίξεις αντιδρώντας αργοπορημένα , ή σιωπά επιτρέποντας να δημιουργηθούν τετελεσμένα και τελευταία με την στάση της σε συγκεκριμένα θέματα στηρίζει ξεκάθαρα τις πολιτικές της κυβέρνησης.

Τα « Προοδευτικά Ρεύματα », δημιουργήθηκαν με την φιλοδοξία να αλλάξουν τον τρόπο ασκείται ο συνδικαλισμός στον κλάδο μας. Η παράταξη μας αφουγκράζεται την αγωνία των συναδέλφων για τους όρους και τις συνθήκες που θα επικρατήσουν την νέα σχολική χρονιά στις σχολικές μονάδες .

Έχουμε την πίστη πως η μάχη δεν έχει χαθεί και ο κλάδος μας έχει την δυναμική να αλλάξει την νεοφιλελεύθερη ατζέντα που προσπαθεί να επιβάλει η κυβέρνηση στο δημόσιο σχολείο . Ο σπουδαίος αυτός αγώνας απαιτεί ενότητα , συνεργασία και υπερβάσεις που θα δώσουν στους συναδέλφους και στις συναδέλφισσες προοπτική και αισιοδοξία .

Η παράταξη μας , σε όλα τα μεγάλα θέματα, έλαβε περήφανα ξεκάθαρη θέση και στάθηκε μαζί με άλλες δυνάμεις και ανεξάρτητους συναδέλφους πάντα στο πλευρό των μαχόμενων εκπαιδευτικών , απέναντι σε εκείνους που ασκούν τον συνδικαλισμό με γνώμονα το προσωπικό τους συμφέρον και λειτουργούν ως τροχοπέδη στην προσπάθεια του κλάδου να αντισταθεί στην νεοφιλελεύθερη λαίλαπα που προωθεί η κυβέρνηση. Είναι φανερό πως η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ βρίσκεται σε αναντιστοιχία με την βάση των εκπαιδευτικών ! Το φαινόμενο αυτό συμβαίνει γιατί η πλειοψηφία του κλάδου δεν εκπροσωπείται με μια ενιαία φωνή , αλλά διασπασμένη σε παρατάξεις .

Θεωρούμε πως στον σύλλογο « Αλέξανδρο Δελμούζο » τα μέλη του ΔΣ δημιουργήσαμε ένα πεδίο συνεννόησης και συνεργασίας πρότυπο για την λειτουργία όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων , αλλά και της ΔΟΕ. Εμείς, συμβάλαμε με όλες μας τις δυνάμεις προς αυτήν την κατεύθυνση. Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν οι παρατάξεις της «ΑΣΕ », των «Παρεμβάσεων» και το ανεξάρτητο μέλος του ΔΣ .

Έχοντας ως κεκτημένο την λειτουργία του ΔΣ την τελευταίες διετία και συναίσθηση των πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης που θα επιβάλει στο δημόσιο σχολείο , καλούμε στην δημιουργία ενός ενιαίου ψηφοδελτίου για τις επερχόμενες εκλογές για την ανάδειξη του ΔΣ του συλλόγου τις παρατάξεις που συμμετείχαν στο ΔΣ: «ΑΣΕ» και «Παρεμβάσεις», τους ανεξάρτητους που εκπροσωπήθηκαν στο ΔΣ , την παράταξη « Ανεξάρτητη Πρωτοβουλία », αλλά και κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα που συμφωνεί με την στάση του συλλόγου μας στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο .

Από την μεριά μας, δεν θέτουμε κανένα προαπαιτούμενο ως προς θέσεις στο ΔΣ και αξιώματα. Το μόνο που δεν διαπραγματευόμαστε είναι πως όλοι και όλες μας θα συμφωνήσουμε πως ο σύλλογος « Αλέξανδρος Δελμούζος» , θα λειτουργεί ενωτικά και οι θέσεις του θα είναι ξεκάθαρες εκφράζοντας τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς και όχι την πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ .

Γνωρίζουμε πως το ενιαίο ψηφοδέλτιο δημιουργεί θέματα που πρέπει να συζητηθούν όπως για παράδειγμα οι εκλογές για ανάδειξη αντιπροσώπων στο συνέδριο της ΔΟΕ τον ερχόμενο Ιούνιο. Είμαστε σίγουροι , πως η κουλτούρα συνεννόησης που έχουμε κατακτήσει θα λύσει το σύνολο των θεμάτων και θα δημιουργήσει ένα κεκτημένο συνεργασίας και σε άλλους συλλόγου αλλά και στην ΔΟΕ .

Είμαστε πεπεισμένοι, πως η προσπάθεια μας θα τύχει από τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες μας θερμής υποδοχής και με την μαζική συμμετοχή τους στις επερχόμενες εκλογές του συλλόγου μας, θα στείλουν μήνυμα ενότητας και νίκης σε ολόκληρο τον κλάδο μας !

Αν όχι τώρα… πότε ; Αν όχι εμείς … ποιοι ;

Αλληλεγγύη - Ενότητα - Αγώνας  

 

Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη

ekpaideutikareumata.gr