Η διδακτική ενότητα «Εργαστήρια δεξιοτήτων» αποτέλεσε την τελευταία τετραετία τη μοναδική παιδαγωγική παρέμβαση της κυβέρνησης της ΝΔ στην σχολική καθημερινότητα. Δυστυχώς η πραγματικότητα απέδειξε πως η όλη προσπάθεια αναλώθηκε ολοκληρωτικά στην δημιουργία ενός επικοινωνιακού κυβερνητικού άλλοθι και την μεταφορά των ευθυνών για το σύνολο των δεινών της εκπαίδευσης στις πλάτες των εκπαιδευτικών της τάξης .

Συγκεκριμένα σε κάθε θέμα που προέκυψε στις σχολικές μονάδες ή γενικότερα στην καθημερινότητα και απασχόλησε την κοινή γνώμη, η μόνιμη επωδός από την ηγεσία του υπουργείου ήταν η επίκληση στα εργαστήρια δεξιοτήτων. Η επίσημη εκπαιδευτική πολιτική αρχίζει και τελειώνει στην συγκεκριμένη εκπαιδευτική ενότητα, χωρίς όμως να γίνεται λόγος για το ουσιαστικό περιεχόμενο της! Τα εργαστήρια δεξιοτήτων αποτελούν για το Υπουργείο Παιδείας την απάντηση για τον εκφοβισμό, τη βία, την αποδοχή της διαφορετικότητας , την ανακύκλωση , την οδική ασφάλεια κ.τ.λ.

Δεν υπάρχει προηγούμενο στην εκπαιδευτική ιστορία ένας τίτλος να εμπεριέχει τόσα σημαντικά θέματα .

Στο συγκεκριμένο πλαίσιο προστίθεται και η εγκύκλιος του υπουργείου, που εκδόθηκε στις 20 Ιουνίου και αποστάλθηκε στην καλύτερη των περιπτώσεων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις 21, η οποία αναφέρεται στην συμπλήρωση ερωτηματολογίου από κάθε σχολική μονάδα για την αποτίμηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων . Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά και συγκεκριμένα :

  • Ποια η χρησιμότητα του ερωτηματολογίου την ημέρα που κλείσουν επίσημα οι σχολικές μονάδες;
  • Ποια ημερομηνία θα λάβουν επίσημα οι σχολικές μονάδες την εγκύκλιο. Στις περισσότερες σχολικές μονάδες η εγκύκλιος δεν είχε σταλεί από τις Διευθύνσεις μέχρι την Τετάρτη 21 Ιουνίου ;
  • Σε ποιους διευθυντές και διευθύντριες απευθύνεται η εγκύκλιος; Σε αυτούς που ανέλαβαν τα καθήκοντα τους στις 21 /6 ή στους προηγούμενους;
  • Σε ποιους εκπαιδευτικούς απευθύνεται η εγκύκλιος; Δεν πρέπει να ξεχνάμε τους χιλιάδες αναπληρωτές, τους αποσπασμένους, που έχουν απολυθεί ή έχουν επιστρέψει στις οργανικές τους θέσεις, αλλά και τους μόνιμους οι οποίοι έχουν προγραμματίσει την ζωή τους μετά τη λήξη του σχολικού έτους και δεν είναι υποχρεωμένοι να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο .

Η διατύπωση των παραπάνω ερωτημάτων μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως η αποστολή του ερωτηματολογίου μια μέρα πριν κλείσουν τα σχολεία έγινε με σκοπό να συμπληρωθεί, χωρίς παιδαγωγική συζήτηση στους συλλόγους διδασκόντων, από διευθυντές που μόλις έχουν αναλάβει καθήκοντα με σκοπό να εξαχθεί μια διαστρεβλωμένη εικόνα ως προς τη χρησιμότητα της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας! Αναρωτιόμαστε έγινε αποτίμηση από το υπουργείο του αμφιλεγόμενου προγράμματος επιμόρφωσης των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τα τόσα προβλήματα που είχαν προκύψει ;

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο χωρίς συζήτηση στους συλλόγους διδασκόντων, αφού αφορά συνολική αποτίμηση της σχολικής μονάδας για τα εργαστήρια και όχι ατομική, από τη στιγμή μάλιστα που τα σχολεία είναι κλειστά και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να δηλώσουν αδυναμία συμπλήρωσης για όλους τους παραπάνω λόγους.

Καλούμε τη ΔΟΕ να αναδείξει το θέμα .

Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη

ekpaideutikareumata.gr