Το Υπουργείο Παιδείας σε μια πρωτοφανή ενέργεια για τα εκπαιδευτικά δεδομένα της χώρας μας, προχώρησε, εν μέσω κλειστών σχολείων, στην κατάθεση πολυνομοσχεδίου. Χωρίς την παραμικρή βούληση για διάλογο, η ηγεσία του υπουργείου εγκλωβισμένη σε μια αυλή παρατρεχάμενων και αποκομμένη από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, προσπαθεί με μοναδικό σύμμαχο την άριστη σχέση της με ορισμένα ΜΜΕ να περάσει ένα νομοθέτημα που φέρνει την εκπαίδευση στην χώρα μας πολλές δεκαετίες πίσω .
Ο αντιδημοκρατικός τρόπος που μετέρχεται η κυβέρνηση αποτελεί προσβολή στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.
Η κατάθεση αυτού του πολυνομοσχεδίου είναι μια απροκάλυπτη επίθεση εναντίον της δημόσιας και δωρεάν παιδείας της χώρας μας .
Ειδικά στον χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια έχουμε :
αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα (24 έως 26)
ελάχιστο επιτρεπόμενο αριθμό για τη λειτουργία τμήματος ( 20 ανά τμήμα)
διακριτά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο με εισαγωγή καταρχήν του μαθήματος των Αγγλικών
εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων με μοναδικό σκοπό την κατάταξη τους
πρόβλεψη για εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης σε κάθε σχολείο χωρίς τη δημιουργία θέσεων ψυχολόγου ή κοινωνικής λειτουργού για στήριξή του
δημιουργία εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολικών μονάδων με την συμμετοχή των συλλόγων γονέων και των δήμων
ένα σχολείο που στοχεύει στην απόκτηση δεξιοτήτων σε βάρος της γνώσης
ποινές για αναπληρωτές με αποκλεισμό από το δικαίωμα στην εργασία για όσους δεν αποδέχονται τον διορισμό τους
Απαιτούμε άμεσα το υπουργείο να αποσύρει το πολυνομοσχέδιο και να καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου με τους θεσμικούς εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας .
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να αφουγκραστεί τους χιλιάδες μαχόμενους εκπαιδευτικούς προχωρώντας σε κήρυξη απεργίας - αποχής από κάθε μορφή αξιολόγησης εκπαιδευτικού και αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας και σε κάθε άλλη απαραίτητη κινητοποίηση για την οριστική απόσυρση του νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» ώστε να ανοίξει πραγματικός διάλογος για όλα τα μεγάλα ζητήματα της δημόσιας εκπαίδευσης.
Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών
Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη