«Τρέχει» η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία μέσα στον Γενάρη έχει να παρουσιάσει πλούσιο νομοθετικό έργο, χωρίς τις ευλογίες όμως της εκπαιδευτικής και πανεπιστημιακής κοινότητας. Οι τριβές με τους πρυτάνεις και τους πανεπιστημιακούς της προηγούμενης εβδομάδας μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης για το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αττικής, όπως όλα δείχνουν, είναι μόνο τα προεόρτια.
Στο νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα ώστε να κλείσει η αξιολόγηση το υπουργείο Παιδείας θα συνεισφέρει, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», τουλάχιστον με μία ρύθμιση, κομβική βέβαια για την εκπαιδευτική κοινότητα, αυτή της υποχρεωτικής παραμονής των δασκάλων και των καθηγητών στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα.
Στο τέλος του μήνα, όπως γνωστοποίησε ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας σε αιρετούς, θα έρθει νέο νομοσχέδιο -σε δημόσια διαβούλευση- για τις νέες δομές εκπαίδευσης κι αν δεν περιληφθούν στα προαπαιτούμενα οι ρυθμίσεις για το ζήτημα των συγχωνεύσεων αλλά και της επιλογής στελεχών με τη συμμετοχή ενός μέλους από την Ανεξάρτητη Αρχή του ΑΣΕΠ θα ενταχθούν σε αυτό.
30ωρο
Με δασκάλους και εκπαιδευτικούς, αλλά και την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στους καθηγητές (ΣΥΝΕΚ) να βρίσκονται απέναντι στα συμφωνηθέντα με τους θεσμούς, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου προετοιμάζει τη ρύθμιση για την 30ωρη υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο. Το αίτημα είχε τεθεί από τους θεσμούς ήδη από τον Δεκέμβρη, όπως είχε αναφέρει σε πλείστα ρεπορτάζ του ο «Ε.Τ.», με τον υπουργό να επεξηγεί από την πλευρά του ότι δεν αλλάζει τίποτα, καθώς υπάρχει σχετική ρύθμιση σε νόμο του 1985.
Μάλιστα, τότε είχε επιτεθεί στα μέσα ενημέρωσης φωτογραφίζοντας το ρεπορτάζ του «Ε.Τ.», αν και το είχε επιβεβαιώσει με τις δηλώσεις του. Οι εκπαιδευτικοί πάντως σημειώνουν ότι για πρώτη φορά τίθεται το υποχρεωτικό του θέματος, ενώ η ΣΥΝΕΚ σε ανακοίνωσή της προειδοποιεί ότι βρίσκεται σε επιφυλακή: «Δεν θα δεχτούμε καμία υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο έξω από το συγκεκριμένο αυτό πλαίσιο και, σε κάθε περίπτωση, θα αντιπαλέψουμε οποιαδήποτε αλλαγή θα αυξάνει το ωράριό μας και θα υποβαθμίζει τις εργασιακές μας σχέσεις».
Πάντως, η ώρα της αλήθειας θα φτάσει με την κατάθεση της ρύθμισης, στην οποία θα ορίζεται το πλαίσιο στο οποίο θα εφαρμόζεται το υποχρεωτικό 30ωρο στο σχολείο, δηλαδή οι εργασίες των εκπαιδευτικών πέραν των διδακτικών καθηκόντων τους. Ενα ακόμα ερώτημα είναι αν η ρύθμιση θα εξασφαλίζει επιβεβαίωση της παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο και, αν ναι, ποιος θα αναλάβει την καταγραφή.
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας έχει υποσχεθεί σειρά νομοθετημάτων εντός του επόμενου διαστήματος, που θα αφορούν την διοικητική αναδιάρθρωση στην Παιδεία, ενώ ανάμεσα σε αυτά που αναμένονται είναι και οι δύο μεγάλες μεταρρυθμίσεις με την υπογραφή Γαβρόγλου, το νέο εισαγωγικό σύστημα με σαρωτικές αλλαγές στο Λύκειο αλλά και η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Για το δεύτερο, ο «πονοκέφαλος» για τον Κώστα Γαβρόγλου έχει αρχίσει από την περασμένη εβδομάδα, με τους πρυτάνεις να θέτουν σοβαρά ακαδημαϊκά ζητήματα στην ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου. Βέβαια, στις ενστάσεις των πρυτάνεων έτσι όπως αποτυπώνονται μετά την έκτακτη σύνοδο προστίθεται και το γεγονός ότι ο υπουργός Παιδείας δεν προσεκλήθη να παραστεί στη συζήτηση για το νέο Ιδρυμα. Ο ίδιος σε απάντηση μια μέρα μετά πέταξε τα καρφιά του προς τη Σύνοδο, μη δίνοντας βέβαια ικανοποιητικές απαντήσεις για τα θέματα ακαδημαϊκότητας που έθιξαν οι πρυτάνεις. «Πολλές παρανοήσεις της ανακοίνωσης θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν καλούταν κάποιος εκπρόσωπος του υπουργείου στη συνεδρίαση, όπως εξάλλου συνηθίζεται. Κρίμα. Ας επαναλάβουμε, λοιπόν, και εμείς τον ακαδημαϊκό χαρακτήρα της πρωτοβουλίας μας, μιας και δεν είναι μόνον η Σύνοδος Πρυτάνεων των Πανεπιστημίων που έχει την αποκλειστικότητα να ορίζει τι είναι ακαδημαϊκά σωστό και τι όχι».