Πάνω από 3.000 τα κενά που θα μείνουν ακάλυπτα στα σχολεία μέχρι το τέλος της χρονιάς, υποστηρίζουν ΔΟΕ-ΟΛΜΕ
«Τα κενά είναι πολύ λιγότερα από πέρυσι και πρόπερσι και δεν επηρεάζουν την κύρια λειτουργία του σχολείου. Τα πραγματικά κενά τα αντιμετωπίζουμε στο βαθμό που μπορούμε. Το πρόβλημα με ορισμένα πλασματικά κενά που υπάρχουν, δεν φορά σε καμία περίπτωση το σύνολο της εκπαίδευσης, στο βαθμό όμως που αφορούν ορισμένες πλευρές της, είναι θέμα που και αυτό το αντιμετωπίζουμε». Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, εξερχόμενος της συνάντησης που είχε με τα διοικητικά συμβούλια της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.
Το μεσημέρι, δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από το υπουργείο, διαμαρτυρόμενοι για τα κενά στα σχολεία.
Σύμφωνα με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, τα κενά που θα παραμείνουν έως το τέλος της χρονιάς ακάλυπτα είναι πάνω από 3.000, με 2.000 περίπου κενά στην πρωτοβάθμια και 1.200 στη δευτεροβάθμια.
«Στόχος της κινητοποίησης είναι να αναδείξει τα προβλήματα που έχει το δημόσιο σχολείο, κυρίως με την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση. Κεντρικό ζήτημα είναι να καλυφθούν τα κενά φέτος, καθώς φαίνεται ότι το σχολικό έτος θα κλείσει με χιλιάδες κενά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια», δήλωσε η πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Ελένη Ζωγραφάκη. Επίσης, μίλησε για «συκοφάντηση» σε έναν βαθμό, του εκπαιδευτικού κλάδου, από πλευράς υπουργείου, όταν γίνεται λόγος για πλασματικά κενά και πλεονάζουσες ώρες, στην προσπάθεια για εξοικονόμιση προσωπικού.
Ο Ν. Φίλης, δέχθηκε να συναντηθεί με τα ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, για να συζητήσουν το θέμα των κενών στα σχολεία, αλλά και την τροπολογία για την ειδική αγωγή που κατατέθηκε πριν λίγες μέρες στη Βουλή.
«Στόχος της κυβέρνησης είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία από την πρώτη μέρα τον Σεπτέμβριο, χωρίς προβλήματα στη στελέχωση του προσωπικού. Ήδη υπάρχει επιτροπή που εξετάζει ζητήματα εκλογίκευσης στην διάθεση του προσωπικού και το θέμα των διορισμών. Η αναβάθμιση και η στήριξη του σχολείου υπηρετείται και από την κυβέρνηση και από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου», είπε ο κ. Φίλης.
Επίσης, σχετικά με τις αντιδράσεις για την ειδική αγωγή, δήλσε τα εξής: «Υπάρχει μια τροπολογία στη Βουλή που προχωράει στην επικρατέστερη, σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες, επιλογή της συμπεριληπτικής διδασκαλίας στην ειδική αγωγή. Που σημαίνει, όχι γκετοποίηση των παιδιών με ειδικές ανάγκες αλλά αξιοποίηση της εκπαίδευσης συνολικά.
Αυτό δε σημαίνει μείωση προσωπικού. Αντιθέτως, θα έχουμε για πρώτη φορά στην ειδική εκπαίδευση από τον Σεπτέμβριο περισσότερο μόνιμο προσωπικό».
Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε το τριετές σχέδιο της κυβέρνησης για 20.000 μόνιμους διορισμούς «αρχής γενομένης του 2016».
«Έχουμε θέσει τις προτεραιότητές μας, ώστε το δημόσιο σχολείο να γίνει πιο αξιόπιστο, να είναι ένα σχολείο ισότητας, να είναι ένα σχολείο όπου οι πόροι που διατίθενται, είτε ελληνικοί ή ευρωπαϊκοί, να αξιοποιούνται χωρίς την παραμικρή υποψία σπατάλης» είπε ο κ. Φίλης.
Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, ο υπουργός σχολίασε για τη συμμετοχή μαθητών σε διαμαρτυρίες κατά των hot spots:
«Ως κυβέρνηση είμαστε υπέρ της κινητοποίησης των πολιτών. Με βάση όμως ορισμένες αξίες και ορισμένα δημοκρατικά ιδανικά. Δεν είναι δυνατόν να παρωθούνται σε κινητοποιήσεις παιδιά του δημοτικού, με μια ρητορική μίσους. Όσοι το κάνουν αυτό, δεν έχουν σχέση ούτε με την ελληνική παράδοση της φιλοξενίας ούτε με την παράδοση της δημοκρατίας στη χώρα μας».