Εκπαιδευτικοί: Η χρονιά θα κλείσει με 3.000 κενά στα σχολεία
Για κενά στα σχολεία που ξεπερνούν τις 3.000 και θα παραμείνουν ώς το τέλος του χρόνου κάνουν λόγο συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που σήμερα, Τετάρτη, είχαν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη. Ο υπουργός από την πλευρά του, μετά τη συνάντηση με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, είπε ότι τα κένα φέτος είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με πέρυσι και πρόπερσι και δεν επηρεάζουν την κύρια λειτουργία του σχολείου. Επανέλαβε, δε, το τριετές σχέδιο της κυβέρνησης για 20.000 μόνιμους διορισμούς «αρχής γενομένης από το 2016».
Το μεσημέρι, δάσκαλοι και καθηγητές πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από το υπουργείο, διαμαρτυρόμενοι για τα κενά στα σχολεία. Σύμφωνα με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, τα κενά που θα παραμείνουν έως το τέλος της χρονιάς ακάλυπτα είναι πάνω από 3.000, με 2.000 περίπου κενά στην πρωτοβάθμια και 1.200 στη δευτεροβάθμια.
«Στόχος της κινητοποίησης είναι να αναδείξει τα προβλήματα που έχει το δημόσιο σχολείο, κυρίως με την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση. Κεντρικό ζήτημα είναι να καλυφθούν τα κενά φέτος, καθώς φαίνεται ότι το σχολικό έτος θα κλείσει με χιλιάδες κενά» δήλωσε η πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Ελένη Ζωγραφάκη. Επίσης, μίλησε για «συκοφάντηση» σε έναν βαθμό του εκπαιδευτικού κλάδου από πλευράς υπουργείου, όταν γίνεται λόγος για πλασματικά κενά και πλεονάζουσες ώρες, στην προσπάθεια για εξοικονόμιση προσωπικού.
Ο Ν. Φίλης δέχθηκε να συναντηθεί με τα ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, για να συζητήσουν το θέμα των κενών στα σχολεία, αλλά και την τροπολογία για την ειδική αγωγή που κατατέθηκε πριν λίγες μέρες στη Βουλή. «Στόχος της κυβέρνησης είναι να λειτουργήσουν τα σχολεία από την πρώτη μέρα τον Σεπτέμβριο, χωρίς προβλήματα στη στελέχωση του προσωπικού. Ήδη υπάρχει επιτροπή που εξετάζει ζητήματα εκλογίκευσης στην διάθεση του προσωπικού και το θέμα των διορισμών. Η αναβάθμιση και η στήριξη του σχολείου υπηρετείται και από την κυβέρνηση και από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου» είπε ο κ. Φίλης.
Επίσης, σχετικά με τις αντιδράσεις για την ειδική αγωγή, δήλωσε τα εξής: «Υπάρχει μια τροπολογία στη Βουλή που προχωράει στην επικρατέστερη, σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες, επιλογή της συμπεριληπτικής διδασκαλίας στην ειδική αγωγή. Που σημαίνει, όχι γκετοποίηση των παιδιών με ειδικές ανάγκες αλλά αξιοποίηση της εκπαίδευσης συνολικά. Αυτό δε σημαίνει μείωση προσωπικού. Αντιθέτως, θα έχουμε για πρώτη φορά στην ειδική εκπαίδευση από τον Σεπτέμβριο περισσότερο μόνιμο προσωπικό».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, ο υπουργός σχολίασε τη συμμετοχή μαθητών σε διαμαρτυρίες κατά των hot spots: «Ως κυβέρνηση είμαστε υπέρ της κινητοποίησης των πολιτών. Με βάση όμως ορισμένες αξίες και ορισμένα δημοκρατικά ιδανικά. Δεν είναι δυνατόν να παρωθούνται σε κινητοποιήσεις παιδιά του δημοτικού, με μια ρητορική μίσους. Όσοι το κάνουν αυτό, δεν έχουν σχέση ούτε με την ελληνική παράδοση της φιλοξενίας ούτε με την παράδοση της δημοκρατίας στη χώρα μας».