Η ομάδα της 1UP, από αριστερά: Δημήτρης Νικολιδάκης, Βασίλης Ψωμάς, Αντώνης Ανδριανόπουλος, Γιώργος Ελευθερίου, Παναγιώτης Ανδριανόπουλος και Ηρώ Μπούτση

Η 1 UP είναι μια ομάδα νέων προγραμματιστών που αναμετρήθηκε με εταιρείες, ερευνητές και επαγγελματίες της βιομηχανίας, καταφέρνοντας να διακριθεί στις οκτώ καλύτερες του πρώτου μαραθωνίου καινοτομίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα της βιομηχανίας «industry 4.0 NOW crowdhackathon», που διοργάνωσε πριν από λίγο καιρό ο ΣΕΒ με μια εταιρεία τεχνολογίας.

Η ιδέα τους; Εστιάζει στις ανάγκες διαχείρισης αποθήκης και εταιρειών εφοδιαστικής αλυσίδας, έτσι ώστε να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους και να μειώσουν τα λάθη με τη χρήση τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality-ΑR) και πρακτικών, που, μέσω τεχνικών παιχνιδοποίησης (gamification), αξιολογούν τις επιδόσεις των εργαζομένων.

Συγκεκριμένα, επειδή αυτά ακούγονται λίγο επιστημονική φαντασία, αλλά τυχαίνει να είναι μια πραγματικότητα για τη νέα γενιά, επικεντρώθηκαν στη διευκόλυνση των εργαζομένων σε αποθήκες που δεν διαθέτουν αυτοματισμούς. Πώς; Με τη χρήση «έξυπνων» γυαλιών, που θα τους επιτρέπουν να εκτελούν εργασίες με ελεύθερα χέρια, χωρίς να χρειάζεται να κρατούν λίστα εργασιών ή σαρωτή (σκάνερ), τα οποία θα τους προβάλλουν τις πληροφορίες που χρειάζονται, όπως σε ποια θέση βρίσκεται ο κωδικός προϊόντος που χρειάζονται, πού να κατευθυνθούν και πώς να το αναγνωρίσουν ώστε να αποφευχθούν τα λάθη, ενώ μέσω του γραμμοκώδικά του (barcode) γίνεται αυτόματα επιβεβαίωση.

Τι συνιστά καινοτομία στην ιδέα σας; «Η εισαγωγή των πρακτικών gamification που επιτρέπουν την καταγραφή της απόδοσης των εργαζομένων σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να μπορούν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι να δουν την πληροφόρηση αυτή.

Συγκεκριμένα, επειδή αυτά ακούγονται λίγο επιστημονική φαντασία, αλλά τυχαίνει να είναι μια πραγματικότητα για τη νέα γενιά, επικεντρώθηκαν στη διευκόλυνση των εργαζομένων σε αποθήκες που δεν διαθέτουν αυτοματισμούς. Πώς; Με τη χρήση «έξυπνων» γυαλιών, που θα τους επιτρέπουν να εκτελούν εργασίες με ελεύθερα χέρια, χωρίς να χρειάζεται να κρατούν λίστα εργασιών ή σαρωτή (σκάνερ), τα οποία θα τους προβάλλουν τις πληροφορίες που χρειάζονται, όπως σε ποια θέση βρίσκεται ο κωδικός προϊόντος που χρειάζονται, πού να κατευθυνθούν και πώς να το αναγνωρίσουν ώστε να αποφευχθούν τα λάθη, ενώ μέσω του γραμμοκώδικά του (barcode) γίνεται αυτόματα επιβεβαίωση.

Τι συνιστά καινοτομία στην ιδέα σας; «Η εισαγωγή των πρακτικών gamification που επιτρέπουν την καταγραφή της απόδοσης των εργαζομένων σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να μπορούν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι να δουν την πληροφόρηση αυτή.

Με τη χρήση «έξυπνων» γυαλιών διευκολύνουν τους εργαζόμενους σε αποθήκες που δεν διαθέτουν αυτοματισμούς

Ετσι, δίνονται προσωποποιημένα κίνητρα στους εργαζομένους για αύξηση της παραγωγικότητάς τους, αλλά και η δυνατότητα επιβράβευσής τους χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα ανταγωνιστικότητας από τους συναδέλφους.

Επίσης, αποφεύγονται τα αρνητικά φαινόμενα από τη δημόσια ανακοίνωση της επίδοσής τους, η στοχοποίησή τους για τυχόν λάθη, ενώ επιβραβεύονται και όσοι αποδίδουν αξιοκρατικά», μας λέει η Ηρώ Μπούτση που μαζί με τους Αντώνη Ανδριανόπουλο, Παναγιώτη Ανδριανόπουλο, Γιώργο Ελευθερίου, Δημήτρη Νικολιδάκη και Βασίλη Ψωμά αποτελούν την ομάδα που πήρε το όνομά της από τον όρο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών για την απόκτηση κι άλλης ζωής.

Εκτιμούν ότι με τη χρήση της AR τεχνολογίας μπορεί να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 10% η παραγωγικότητα στις εργασίες της αποθήκης και να μειωθούν τα λάθη μέσω των ειδικών γυαλιών που επιβεβαιώνουν στη στιγμή την ορθότητα των εργασιών.

Παγκοσμίως, υπάρχουν 20 εταιρείες που παρέχουν λύσεις εκτέλεσης παραγγελίας με τη χρήση έξυπνων γυαλιών, ωστόσο καμία δεν δραστηριοποιείται στη χώρα μας. Υπάρχει ενδιαφέρον για την ιδέα σας;

«Μας έχουν ήδη προσεγγίσει εμπορικές επιχειρήσεις με δική τους διαχείριση αποθήκης, ενώ απευθυνόμαστε και σε βιομηχανικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών logistics σε τρίτους (third party logistics providers – 3PL) που μπορεί να βρίσκονται στην Ελλάδα ή το εξωτερικό», μας λέει η Ηρώ, συμπληρώνοντας ότι το μέγεθος της αγοράς των Ελλήνων 3PL το 2017 ανήλθε σε €1,06 δισ.