Αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε
τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους που σε μια δύσκολη στιγμή για τους ίδιους και τις οικογένειές τους από τις πρώτες ημέρες της κρίσης, κύριο μέλημά τους ήταν να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους με κάθε προσωπικό μέσο στην αρχή και μετά με οποιοδήποτε τρόπο είχαν στη διάθεσή τους.
Δε θα σταθούμε, στους ευτυχώς λίγους, που δεν έχασαν την ευκαιρία να επιτεθούν στον κλάδο μας και να τον συκοφαντήσουν, ούτε στο υπουργείο παιδείας που από την πρώτη στιγμή παρουσίασε μια ωραιοποιημένη κατάσταση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την οποία ευτυχώς γνωρίζουν πια γονείς και εκπαιδευτικοί, μιας και την έχουν βιώσει για τα καλά.
Και ενώ το τελευταίο διάστημα γονείς και εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση άρχισαν να συγχρονίζονται στη χρήση των ψηφιακών εφαρμογών στην ασύγχρονη εκπαίδευση και να υπάρχει μια εντατικότερη επικοινωνία παιδιών και εκπαιδευτικών, το υπουργείο προσπαθεί πάλι, για επικοινωνιακούς λόγους, να μας πείσει ότι όλα είναι έτοιμα για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Λες και λύθηκαν τα προβλήματα της καθολικής συμμετοχής των μαθητών και ιδιαίτερα των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων που δεν έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, επικαλούμενο ότι η επικοινωνία θα πραγματοποιείται ακόμη και με τη χρήση σταθερού τηλεφώνου.
Με αφορμή λοιπόν τηλεφωνήματα και μηνύματα που δεχόμαστε από μεγάλο αριθμό συναδέλφων αλλά και από συναδέλφους Διευθυντές, μέσα από τα οποία εκφράζουν εύλογα ερωτήματα και την ανησυχία τους για τη λειτουργία της σύγχρονης εκπαίδευσης, σας επισημαίνουμε τα παρακάτω :
Τo μοντέλο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που προτείνει το Υπουργείο δεν είναι υποχρεωτικό και σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί μέθοδο αναπλήρωσης της διδακτέας ύλης. Όποιος δίνει ή μεταφέρει αντίθετες εντολές από αυτό, παραπληροφορεί, αποπροσανατολίζει, παρατυπεί, αυθαιρετεί και εντέλει παρανομεί.
Οι τελευταίες οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ είναι αυτολεξεί η παρακάτω:
«Η διαδικασία υλοποιείται από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά:
- Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.
- Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο)».
Άρα, η επιλογή του τρόπου που θα αξιοποιηθεί η επικοινωνία και επαφή με τους μαθητές έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του κάθε εκπαιδευτικού.
Για την εφαρμογή της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί και να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις από την πλευρά του υπουργείου στα παρακάτω θέματα:
- Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει τεχνολογικός εξοπλισμός για να παρακολουθούν δύο ή και τρεις μαθητές της οικογένειας τη μαθησιακή διαδικασία, όταν μάλιστα αρκετοί γονείς εργάζονται και οι ίδιοι στο σπίτι από κάποιον υπολογιστή.
- Πώς θα συνταχτεί από τους εκπαιδευτικούς πρόγραμμα παρακολούθησης των μαθητών που έχουν αδερφάκια και θα πρέπει οι γονείς των μικρών μαθητών να βρίσκονται δίπλα τους συνεχώς αφού ακόμα και το περιβάλλον πλοήγησης της πλατφόρμας είναι στην αγγλική γλώσσα, πέρα από τη χρήση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
- Πώς διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα των μικρών μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών από τη βιντεοσκόπησή τους και τη δημοσιοποίησή τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η απάντηση της Γ.Γ του υπουργείου παιδείας στην τηλεδιάσκεψη των τριμελών επιτροπών: « δε νομίζω να συμβεί, θα έχουν νομικές συνέπειες», δεν καθησυχάζει κανένα μιας και πάλι ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να κινηθεί δικαστικά εναντίον του ή θα αντιμετωπίσει το νόμο σε περίπτωση καταγγελίας άλλου γονιού που έχει εκτεθεί το παιδί του.
- Πώς προστατεύονται οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ή προβλήματα συμπεριφοράς όταν στην εικονική- ψηφιακή τάξη «παρευρίσκονται» και ενήλικες γονείς των συμμαθητών τους.
Καλούμε :
Τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για τα πραγματικά δεδομένα και τις διαστάσεις του τόσου σοβαρού θέματος.
Τους Συντονιστές εκπαίδευσης να αναδείξουν τα παραπάνω προβλήματα στο υπουργείο και να σταθούν δίπλα στους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα στους οικονομικά ευάλωτους μαθητές που στερούνται υλικοτεχνικής υποδομής και στους μαθητές με «ειδικές δεξιότητες».
Επίσης, παρέχει συνδικαλιστική και νομική κάλυψη, απέναντι σε παράτυπες εντολές και οδηγίες, σε παρερμηνείες των εγκύκλιων και οδηγιών του Υπουργείου κατά το δοκούν που επιχειρούν να πειθαναγκάσουν, να εκβιάσουν συναδέλφους, σχολικές μονάδες και γονείς. Καμία πίεση και διοικητική αυθαιρεσία δεν θα γίνει αποδεκτή. Για κάθε τέτοια περίπτωση όπου εμφανίζεται, οι συνάδελφοι να απευθύνονται στα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου μας.
Αυτές τις δύσκολες ώρες, μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες, συνεχίζουμε να στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας και να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διαφυλάξουμε τα δικαιώματά τους και τις κατακτήσεις μας.
Κανείς μόνος του αυτή την κρίσιμη περίοδο.
Ευχόμαστε υγεία και δύναμη σε όλους
Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών
Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη