Κώστας Βερέτσος

Γεν. Γραμματές του Συλλόγου Αλέξανδρος Δελμούζος, εκλεγμένος με τα Προοδευτικά Ρεύματα εκπαιδευτικών

Στην εκπαίδευση παρατηρούμε το μοναδικό  φαινόμενο να κάνουμε λόγο για την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας χωρίς να θίγουμε την ίδια την διαδικασία !

Ακούγονται κουβέντες για το πόσο χρήσιμη είναι η αξιολόγηση και μάλιστα υπάρχουν και πρόθυμοι να την υπηρετήσουν , αλλά πουθενά δεν ακούμε τίποτα για την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό σχολείο .

Χιλιάδες κενά στην γενική και στην ειδική αγωγή  , τα οποία δεν καλύπτονται ποτέ ή στην καλύτερη περίπτωση καλύπτονται μετά τα Χριστούγεννα .

Κτίρια που αποτελούν στίγμα για την ελληνική κοινωνία , χωρίς πρόσβαση για ΑΜΕΑ , με αίθουσες προκάτ .

Ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή .

Αναλυτικά προγράμματα ξεπερασμένα από την ίδια την πραγματικότητα , με βιβλία που γράφτηκαν πριν 15 χρόνια .

Με εκπαιδευτικό προσωπικό όμηρο της καθε κυβέρνησης που αναπληρώνει κάθε χρόνο τον ίδιο του τον εαυτό για πάνω από μια δεκαετία .

Με υποστελέχωση των υποστηρικτικών δομών .

Με εκπαιδευτικούς κακοπληρωμένους , χωρίς το κράτος να τους παρέχει την δυνατότητα  επιμόρφωσης .

Και κυρίως χωρίς καμιά αναφορά για το τι σχολείο θέλουμε !

Αν μιλήσουμε για αξιολόγηση χωρίς πρώτα να έχουμε μιλήσει για όλα τα παραπάνω θα είναι σαν να τοποθετούμε το κάρο μπροστά από το βόδι , και όλοι ξέρουμε πως αυτό δεν οδηγεί πουθενά .

Η  αξιολόγηση  ατομική ή σχολικής μονάδας , από εξωτερικό αξιολογητή ή αυτοαξιολόγηση, αν δεν καταγράψει αρχικά την πραγματικότητα στο σχολείο και λύσει όλα τις παθογένειες από τις οποίες μαστίζεται , δεν έχει ως στόχο την βελτίωση του αξιολογούμενου , αλλά την εύρεση αποδιοπομπαίων τράγων οι οποίοι θα ρίχνουν στην αρένα προς τέρψιν του κοινού , χωρίς ποτέ να γίνει λόγος για τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης .

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αφελείς , γνωρίζουν πως όλες οι εξαγγελίες για αξιολόγηση από το υπουργείο , γίνονται με υπόδειξη   του Ο.Ο.Σ.Α και ως στόχο έχουν την εξοικονόμηση χρημάτων από την δημόσια εκπαίδευση. Είναι νωπές οι μνήμες των νομοθετικών εκτρωμάτων του 3848  και του 152 που είχαν ως μοναδικό στόχο την κατάταξη των σχολείων και την απόλυση των εκπαιδευτικών . Αλλα και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ  με την εφαρμογή του προσοντολογίου έδειξε πως η αξιολόγηση με στόχο της απολύσεις δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της νεοφιλελεύθερης δεξιάς !

 

Τα Προοδευτικά Ρεύματα η ανεξάρτητη δημοκρατική παράταξη , στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή , που η δεξιά ετοιμάζεται για την μεγάλη ρεβάνς , που οι εμμονικές φωνές κατά του δημοσίου  κυριαρχούν στον δημόσιο διάλογο , που ο εν δυνάμει πρωθυπουργός έχει απολύσει σε μια νύχτα χιλιάδες συναδέλφους μας , θεωρούν πως η κάθε συζήτηση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ή της σχολικής μονάδας έχει ως αποκλειστικό στόχο την συρρίκνωση του δημόσιο σχολείου και τις απολύσεις εκπαιδευτικών .

Οι εκπαιδευτικοί , στο συγκεκριμένο πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον λένε ένα βροντερό όχι σε κάθε μορφή αξιολόγησης και καλούν το υπουργείο να δει για μια φορά σοβαρά όλες τις παθογένειες που μαστίζουν το δημόσιο σχολείο .

Τα Προοδευτικά Ρεύματα , καλούν όλες τις παρατάξεις της  ΔΟΕ να αφουγκραστούν τους συναδέλφους και να σταθούν απέναντι δυναμικά σε κάθε προσπάθεια του υπουργείου να εφαρμόσει οποιασδήποτε μορφή αξιολόγηση στην εκπαίδευση , θα είναι η κερκόπορτα που θα οδηγήσει σε απολύσεις χιλιάδες συναδέλφους μας .

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω τα Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών στηρίζουν και ψηφίζουν την ΑΠΕΡΓΙΑ –ΑΠΟΧΗ από οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης και θεωρούν ότι η απόφαση πρέπει να ληφθεί με ονομαστική ψηφοφορία στη Γ.Σ. .