Το 2025 αποτελεί χρόνια ορόσημο για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης στην χώρα μας . Η κυβέρνηση της ΝΔ υπηρετώντας πιστά το αποτυχημένο σύστημα του Νεοφιλελευθερισμού αφήνει τη δημόσια εκπαίδευση στο έλεος της τύχης της, με την μικρότερη κρατική χρηματοδότηση στην ΕΕ (2,66% του ΑΕΠ της χώρας για την παιδεία, με μέσο όρο της ΕΕ στο 5%) .

Με μοναδικά όπλα στην φαρέτρα της τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και τον κοινωνικό αυτοματισμό η κυβέρνηση προσπαθεί να στρέψει όλη την κοινωνία εναντίον των εκπαιδευτικών που τάχα μου είναι οι μοναδικοί υπεύθυνοι για την παιδεία της χώρας. Ο εκπαιδευτικός είναι υπόλογος για το κάθε τι που διαδραματίζεται στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, χωρίς καμία ουσιαστική βοήθεια από πουθενά . Το δημοκρατικό κλίμα στα σχολεία και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών έχει δώσει την θέση της στο κλίμα αυταρχισμού και τρομοκρατίας που προσπαθεί να εμπεδώσει η ηγεσία του υπουργείου μέσω του επιθεωρητισμού που τον βαφτίζει αξιολόγηση !

Το παραπάνω πλαίσιο έχουν ως στόχο να υπηρετήσουν και οι δηλώσεις του υπουργού παιδείας για την θεσμοθέτηση υπερεξουσιών στους διευθυντές/ διευθύντριες στων σχολικών μονάδων . Το σχολείο μεταλλάσσεται βίαια σε μια δομή με αυστηρή ιεραρχία υπό την επιτήρηση ενός διευθυντή - αξιωματικού που έχει τον καθοριστικό λόγο για όλα τα πάντα . Ο συγκεντρωτισμός εξουσιών στο πρόσωπο του διευθυντή/ διευθύντριας παράλληλα με την δημιουργία μιας αυστηρής ιεραρχίας στην σχολική μονάδα αντικαθιστά την δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων . Οι διευθυντές και οι διευθύντριες αναλαμβάνουν την βρώμικη δουλεία να αναζητούν υπεύθυνους στα μέλη του ΣΔ κάθε φορά που κάτι θα πηγαίνει στραβά .

Σαν ανέκδοτο ήρθε και η εξαγγελία του υπουργού Παιδείας για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων μέχρι αργά το απόγευμα με ευθύνη των δήμων, όταν τα σχολεία δεν έχουν τα απαραίτητα για την πρωινή τους λειτουργία ( θέρμανση , κτιριακές υποδομές, γραφική ύλη, αθλητικό υλικό κά), δίνοντάς τους μάλιστα τη δυνατότητα να προσλαμβάνουν προσωπικό με αδιαφανείς διαδικασίες

Παράλληλα στο πρόσφατο υπουργικό συμβούλιο η εμπορευματοποίηση και η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων αναδεικνύονται σε απόλυτο δόγμα της κυβερνητικής πολιτικής :

  • Οι σχολικές μονάδες βαφτίζονται ως αυτόνομες για να μπορούν να βρίσκουν χορηγούς για τα λειτουργικά τους έξοδα αντί κρατικής χρηματοδότησης .
  • Νέα προγράμματα σπουδών που έχουν αποκλειστικό στόχο να λειτουργήσουν ως τροχοπέδη στην απρόσκοπτη πρόσβαση του συνόλου των μαθητών και μαθητριών στην δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Μετατροπή των πειθαρχικών συμβουλίων των Δ.Υ σε έκτακτα στρατοδικεία για να κάμψουν κάθε εστία διαλόγου και διαμαρτυρίας .

Δεν θα τους κάνουμε την χάρη ! Θα αντισταθούμε ! Γνωρίζουμε πως οι συνδικαλιστικές ηγεσίες έχουν διαλέξει τον δρόμο του έντιμου συμβιβασμού ! Όμως εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί έχουμε την δύναμη να αλλάξουμε την ιστορία ! Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και παλεύουμε για την μόρφωση των παιδιών μας .

 

                                                                          Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη

ekpaideutikareumata.gr