Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, όλα τα χρόνια, υπήρξαν το κύτταρο που κράτησαν τα σχολεία ανοιχτά και με τη δημοκρατική λειτουργία τους αλλά και το πνεύμα συναδελφικότητας που κυριαρχούσε ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, λειτούργησαν καταλυτικά, ώστε να ξεπεραστεί με το μικρότερο δυνατό παιδαγωγικό κόστος η δεκαετία των μνημονίων με την υποχρηματοδότηση της παιδείας, τις μηδενικές προσλήψεις και τα χιλιάδες κενά, αλλά και η τηλεκπαίδευση (χωρίς καμία ουσιαστική βοήθεια από το υπουργείο) κατά την διάρκεια της πανδημίας.
Και ενώ θα περιμέναμε το Υπουργείο Παιδείας να στηρίξει τους ΣΔ και να τους ενδυναμώσει περισσότερο, ως το κυρίαρχο όργανο στην λειτουργία των σχολικών μονάδων, με τα νομοθετήματα του που μιλούν για δήθεν ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού, αποδυναμώνει το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων από σοβαρά ζητήματα που αφορούν τη σχολική μονάδα μετατρέποντας τον διευθυντή σε μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων! Αποκλειστικός στόχος του υπουργείου είναι η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η εγκαθίδρυση ενός γραφειοκρατικού συστήματος εμπνευσμένου από τα αποτυχημένα μοντέλα κρατών που εφάρμοσαν την περασμένη δεκαετία νεοφιλελεύθερες πολιτικές και σήμερα τα αναθεωρούν .
Παράλληλα, για να εμπεδώσει το κλίμα τρομοκρατίας στους εκπαιδευτικούς εισάγει μια ψευδεπίγραφη ιεραρχική πυραμίδα στους ΣΔ με δυο κατηγορίες μελών τους , την διοίκηση που αποτελείται από τον διευθυντή, τον υποδιευθυντή , τον συντονιστή, τον μέντορα , τον υπεύθυνο ομίλου από την μια μεριά και το απλό προσωπικό από την άλλη !
Αποστολή των συναδέλφων που θα υπηρετήσουν τις παραπάνω θέσεις, όπως περιγράφονται από τον νόμο, είναι να εφαρμόσουν, με κάθε μέσο, την ατομική αξιολόγηση στο προσωπικό και να αποτελούν τους άγρυπνους παρατηρητές των συμβούλων – αξιολογητών. Μια αξιολόγηση που είναι ξεκάθαρα τιμωρητική και όχι ανατροφοδοτική! Για αυτόν τον λόγο προβλέπονται, για τους μέντορες, τους συντονιστές και τους υπεύθυνους ομίλων, μόρια επιβράβευσης που προσμετρούνται στην ατομική αξιολόγηση τους.
Τα μόρια επιβράβευσης για αποφυγή της αξιολόγησης , αποτελούν το καλύτερο παράδειγμα πως το νομοσχέδιο , παρά τις διαβεβαιώσεις, αντιμετωπίζει την διαδικασία ως τιμωρητική που δεν έχει καμία σχέση με ανατροφοδότηση που στοχεύει στην εξέλιξη του εκπαιδευτικού !
Η παραπάνω διαπίστωση γίνεται ξεκάθαρη με το άρθρο του νόμου που αναφέρεται στους εκτός εργασιακού ωραρίου εκπαιδευτικούς ομίλους. Και σε αυτήν την περίπτωση προβλέπονται αποκλειστικά μόρια αξιολόγησης για τον εκπαιδευτικό που θα δεχτεί την θέση του υπευθύνου ομίλου !
Τα σχολεία ανοίγουν και η ΔΟΕ οφείλει να θωρακίσει τους εκπαιδευτικούς απέναντι στην ατομική αξιολόγηση , ξεκάθαρα και έγκαιρα !
Καλούμε την ΔΟΕ άμεσα να αναδείξει και καταδικάσει την προσπάθεια επιβολής της ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού που υποθάλπτει ο ρόλος του μέντορα , του συντονιστή και του υπευθύνου εκπαιδευτικών ομίλων και να αναλάβει όλα τα αναγκαία μέτρα, συνδικαλιστικά και νομικά, ώστε να μπορέσει ο κλάδος να έχει μια δυναμική και αγωνιστική απάντηση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς !
Υπερασπιζόμαστε την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατική λειτουργία των σχολικών μονάδων! Γυρίζουμε την πλάτη μας στην προσπάθεια επιβολής μιας ιεραρχικής πυραμίδας που στην ουσία καταργεί τους Συλλόγους Διδασκόντων και ενισχύει τον ρόλο του διευθυντή - διοικητή!