Εκτύπωση

                

 

Η ιδιωτική εταιρία Cisco έγινε γνωστή στην εκπαιδευτική κοινότητα , όταν τον Απρίλιο του

2020 (στην πρώτη καραντίνα) έστειλε ηλεκτρονικό μήνυμα, μέσω του υπουργείου παιδείας, στους εκπαιδευτικούς για να εγκαταστήσουν την πλατφόρμα webex στους προσωπικούς υπολογιστές τους. Το Webex παρουσιάστηκε, εκείνη την εποχή, από την κυβέρνηση ως μια δωρεάν πλατφόρμα , που έκτακτα θα καλύψει τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί εξαιτίας της πανδημίας.

Τον Νοέμβριο του 2020 ( στην δεύτερη καραντίνα) με την τηλεκπαίδευση να έχει γίνει υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς , χωρίς να τους παρέχεται από το κράτος η ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή (ηλεκτρονικά μέσα και χώρος), η εταιρία Cisco, μέσω του webex, επίσημα υποστήριζε την τηλεκπαίδευση στην Ελλάδα. Από καμία πλευρά δεν είχε ακουστεί οικονομικό αντίτιμο αυτής της χρήσης.

Το 2021, όταν η περίφημη σύμβαση του ελληνικού κράτους με την εταιρία Cisco  κατατέθηκε στην Βουλή, μέσα  απο τις 172 σελίδες της μάθαμε, μεταξύ άλλων, τα εξής :

-    Δεν ήταν δωρεάν, στοίχισε στο ελληνικό δημόσιο 1. 896. 630 ευρώ για την χρήση της πλατφόρμας webex για την χρονιά 2021 . Το ερώτημα  βέβαια , που εύλογα προκύπτει και στους πολίτες είναι, αν αυτό το ετήσιο τίμημα είχε προσυμφωνηθεί από την προηγούμενη χρονιά , όταν η κυβέρνηση διαφήμιζε την δωρεάν χρήση της πλατφόρμας και με αυτόν τον τρόπο έκλεινε τα στόματα στις όποιες φωνές θα μπορούσαν να προτείνουν μια άλλη εναλλακτική.

-    Στην σύμβαση γίνεται λόγος αποκλειστικά για το τίμημα του 2021. Τα επόμενα έτη αν προκύψει ανάγκη , το ελληνικό δημόσιο θα βρίσκεται σε μειονεκτική θέση διαπραγμάτευσης με την Cisco , η οποία θα μπορεί να ορίσει οποίο αντίτιμο και όρους επιθυμεί εις βάρος του ελληνικού δημοσίου .

-    Σε κανένα σημείο της σύμβασης δεν γίνεται λόγος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της πλατφόρμας , γεγονός που οδήγησε την Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων , στην γνωστή πλέον σε όλους, απόφαση του κόλαφο κατά του ελληνικού δημοσίου.

Με λίγα λόγια , η ηγεσία του υπουργείου παιδείας επέβαλε μια δήθεν δωρεάν πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης που τελικά στοίχισε μόνο για το 2021 το ποσό του 1. 896. 630 ευρώ, με επαχθείς για το ελληνικό δημόσιο όρους , που άφηνε απροστάτευτους εκπαιδευτικούς και μαθητές σύμφωνα με την απόφασης της Α.Α.Π.Π.Δ.. Ουσιαστικά, λοιπόν, για το έτος 2022 το ελληνικό δημόσιο δεν διαθέτει πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης ή έχει ανανεώσει την σύμβαση με την Cisco και το αποκρύπτει.

Παράλληλα , ενώ η εκπαιδευτική κοινότητα υποχρεώθηκε από την ηγεσία του υπουργείου παιδείας να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα webex , από τον Μάρτιο του 2020 το ελληνικό κράτοςδιαθέτει δωρεάν δημόσια κρατική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης την http://lessons.sch.gr ! Η οποία μεταξύ άλλων προσφέρει στους χρήστες της :

  1. Πλήρως εξελληνισμένο περιβάλλον.
  2. Οπτικοακουστική επικοινωνία: Επικοινωνία με φωνή εφόσον διαθέτετε απλές συσκευές ήχου ( ηχεία ή ακουστικά και μικρόφωνο) και εικόνα εφόσον διαθέτετε κάμερα.
  3. Προβολή παρουσιάσεων (slides) κατά τη διάρκεια του ζωντανού ηλεκτρονικού μαθήματος και άλλου υλικού: Ο εισηγητής (δημιουργός) μπορεί να προβάλει παρουσιάσεις (slides) ή άλλο υλικό εφόσον το ανεβάσει στο χώρο του ζωντανού ηλεκτρονικού μαθήματος.
  4. Διαμοιρασμός επιφάνειας εργασίας για παρουσίαση εφαρμογών: Ο εισηγητής έχει τη δυνατότητα να διαμοιράσει την επιφάνεια εργασίας του ώστε να πραγματοποιήσει επίδειξη κάποιας εφαρμογής που έχει εγκατεστημένη στον υπολογιστή του, π.χ. κάποιο εκπαιδευτικό λογισμικό.
  5. Επικοινωνία με άμεσο μήνυμα (chat).
  6. Ασπροπίνακας (whiteboard) για ελεύθερη γραφή ή σχεδιασμό σ’ αυτόν.

Η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσηςhttp://lessons.sch.gr   υλοποιήθηκε μέσω του ΙΤΥΕ Διόφαντος και σήμερα βρίσκεται στην διάθεση εκπαιδευτικών και μαθητών με την χρήση των προσωπικών κωδικών τους, του πανελλήνιου σχολικού δικτύου (ΠΣΔ). Σύμφωνα με πληροφορίες το σύστημα αυτήν την στιγμή μπορεί να καλύψει ολόκληρη την Γ ´ Λυκείου και μια μικρή επένδυση ( αγορά servers) θα μπορούσε να καλύψει ολόκληρη την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση !

Το υπουργείο παιδείας, αντί να αναδείξει αυτήν την επιτυχία του κρατικού ΙΤΥΕ Διόφαντος, να επενδύσει σε αυτήν και να την χρησιμοποιήσει , εισπράττοντας τα εύσημα και του πλέον κακόπιστου, προτίμησε να την αποκρύψει και να απευθυνθεί αποκλειστικά στην ιδιωτική Cisco!

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως το προεδρείο του ΙΤΥΕ Διόφαντος υπέβαλε σύσσωμο την παραίτηση του καταγγέλλοντας την υπουργό για την στάση της.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι εύλογο και σαφές . Για ποιους λόγους η ηγεσία του υπουργείου παιδείας απαξίωσε την δημόσια δωρεάν πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης http://lessons.sch.gr , η οποία αυτήν την στιγμή βρίσκεται στην διάθεση των χρηστών του ΠΣΔ ( αρκεί μια διαδικτυακή επίσκεψη) και διοχέτευσε όλους τους πόρους στην πλατφόρμα webex της ιδιωτικής εταιρίας Cisco;

Καλούμε την ηγεσία του υπουργείου παιδείας να απαντήσει ξεκάθαρα στοπαραπάνω ερώτημα μας

Καλούμε την ΔΟΕ να αναδείξει το θέμα

Καλούμε την επιτροπή των ειδικών να ξεκαθαρίσει αν στην απόφαση της για το άνοιγμα των σχολείων την Δευτέρα 10 Ιανουαρίου , έλαβε υπόψην της, την αδυναμία του υπουργείου παιδείας να υποστηρίξει την τηλεκπαίδευση εξαιτίας της σύμβασης με την Cisco.

Οι εκπαιδευτικοί με την στάση μας , μέσα στην πανδημία , στηρίξαμε το δημόσιο σχολείο, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας και καλύψαμε τις αδυναμίες του κράτους με τα δικά μας μέσα , χωρίς καμιά επιμόρφωση. Απέναντι μας είχαμε την πρωτοφανή στάση της υπουργού που όταν δεν εμφανιζόταν στα ΜΜΕ , παρουσιάζοντας μια εικονική πραγματικότητα, προσπαθούσε ,μέσα στην καραντίνα να περάσει την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ! Οι όροι της σύμβασης με την ιδιωτική εταιρία τηλεκπαίδευσης , το ξεπούλημα των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και η απαξίωση της δημόσιας δωρεάν πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης αποτελούν μείζονα θέματα που απαιτούν πειστικές και ξεκάθαρες απαντήσεις.

Αλληλεγγύη - Ενότητα - Αγώνας

Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Η ανεξάρτητη δημοκρατική παράταξη