www.ekpaideutikareumata.gr

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

www.facebook.com/reumata

26-9-2020

Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με εγκυκλίους και λόγια του αέρα, χωρίς τον στοιχειώδη προγραμματισμό από το Υπουργείο Παιδείας

Η διαχείριση της υγειονομικής κρίσης ανάδειξε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την ολοκληρωτική απουσία σχεδιασμού στον χώρο της εκπαίδευσης ή καλύτερα ανάδειξε πως το σύνολο των ενεργειών του υπουργείου στοχεύουν στην προστασία των σχολαρχών, των μοναδικών θεσμικών συνομιλητών της υπουργού .

Κανένα ιδιωτικό σχολείο δεν θα άντεχε οικονομικά και σε επίπεδο υποδομών τα τμήματα με δεκαπέντε μαθητές. Αυτός ήταν ο λόγος που, από το υπουργείο Παιδείας, δεν έγινε καμιά προσπάθεια όλο το καλοκαίρι προς αυτήν την κατεύθυνση, ούτε καν για τα νηπιαγωγεία και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού των δημόσιων σχολείων.

Σε αυτό το ίδιο πλαίσιο το υπουργείο νομοθέτησε για τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ενώ δεν προχώρησε στην προμήθεια υλικοτεχνικής υποδομής ούτε για τους μαθητές, ούτε για τους εκπαιδευτικούς, των δημοσίων σχολείων, ώστε να εξασφαλίσει την καθολικότητα της πρόσβασης και της συμμετοχής στη διαδικασία της εκπαίδευσης, όπως προβλέπει το Σύνταγμα. Οι εξαγγελίες για πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση έμειναν μόνο στα χαρτιά και βαρύγδουπες δηλώσεις σε φιλικά προσκείμενα μέσα. Τέλος, δεν έκανε καμιά ενέργεια για δημιουργία μιας αξιόπιστης και λειτουργικής, δημόσιας πλατφόρμας επικοινωνίας, με αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί και μαθητές να χρησιμοποιούν   δωρεάν την ιδιωτική πλατφόρμα, η οποία με κανέναν τρόπο δεν εξασφαλίζει την απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της .

Στον αντίποδα οι σχολάρχες, αφού εξασφάλισαν το ελεύθερο για απολύσεις προσωπικού, προχώρησαν στην αγορά της κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής, ώστε να είναι πανέτοιμοι για την σύγχρονη τηλεκπαίδευση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως σχεδόν το σύνολο των ιδιωτικών σχολείων δεν χρησιμοποιεί την συγκεκριμένη έκδοση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης που προτείνει το υπουργείο στα δημόσια σχολεία, αλλά άλλη πιο εξελιγμένη της ίδιας εταιρίας ή πλατφόρμες άλλων εταιριών .

Σήμερα, αφού τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα της δήθεν επιτυχημένης διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης έσβησαν και η πραγματικότητα είναι αμείλικτη, το υπουργείο Παιδείας υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να υλοποιήσουν σύγχρονη τηλεκπαίδευση :

•Με ίδια οικονομικά μέσα

•Από τον προσωπικό, οικογενειακό τους χώρο

•Χωρίς να τους παρέχει δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο

•Χωρίς καμία επιμόρφωση

•Με μια πλατφόρμα που διαφαίνεται πως δεν εξασφαλίζει πλήρως την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της

•Χωρίς καμία μέριμνα για τις ευαίσθητες ηλικίες της προσχολικής αγωγής και της πρώτης τάξης του δημοτικού

•Χωρίς να εξασφαλίζει την καθολική συμμετοχή των μαθητών, και, κυρίως, αφήνοντας πολλά αναπάντητα ερωτήματα σε ό,τι αφορά την νομιμότητα του εγχειρήματος

Συνάδελφοι, κατανοούμε πως οι καταστάσεις είναι μοναδικές, όμως η υλοποίηση της πολιτικής του υπουργείου δεν μπορεί να στηρίζεται στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Ήμασταν μάρτυρες την περίοδο της καραντίνας, της επικοινωνιακής εκμετάλλευσης από μεριάς της ηγεσίας του υπουργείου, των φιλότιμων προσπαθειών των εκπαιδευτικών. Η κανονικότητα που διατυμπάνιζε ήταν μια κανονικότητα χωρίς υλικοτεχνική υποδομή και καθολική συμμετοχή από τους μαθητές. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας όμως δεν σταμάτησε εκεί αλλά προσπάθησε να βάλει τις κάμερες και μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας για την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος.

Επιπρόσθετα, δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε την στάση των συντονιστών Εκπαίδευσης, αλλά και της ηγεσίας της ΔΟΕ. Αρκετοί συντονιστές, χωρίς καμία παιδαγωγική τεκμηρίωση προσπάθησαν μέσω των διευθυντών σχολικών μονάδων να επιβάλουν αυθαίρετα τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση. Αλήθεια, υπάρχει έστω μια παιδαγωγική επιστημονική μελέτη που να αναφέρεται στην σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε νήπια ή σε μαθητές των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου; Η ΔΟΕ για άλλη μια φορά αφήνει τους συναδέλφους χωρίς καμία καθοδήγηση. Ενώ καταγγέλλει -και καλά κάνει- την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος και τις κάμερες μέσα στις τάξεις, δεν αναφέρεται καθόλου στις κοινωνικές ανισότητες που διογκώνονται λόγω της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εξαιτίας των ελλείψεων σε εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς και εξαιτίας των άνισων ευκαιριών που έχουν τα παιδιά από τα κατώτερα οικονομικά και μορφωτικά στρώματα. Όσο για το ΠΑΜΕ; Ποιος θα το πίστευε μέλη του ΚΚΕ και συνδικαλιστές να υλοποιούν καθημερινά σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με δικά τους μέσα σε ένα μικρό κομμάτι των μαθητών τους, μέσω ιδιωτικής πλατφόρμας παρά τις βαρύγδουπες δημόσιες κεντρικές ανακοινώσεις τους!

Συνάδελφοι, η ίδια ηγεσία που μια μέρα πριν το αγιασμό, χωρίς κανέναν σεβασμό στον προγραμματισμό των σχολικών μονάδων εξέδιδε την τελευταία στιγμή «φιρμάνια» να έρθουν οι μαθητές στο σχολείο από τις 8.15, η ίδια ηγεσία που σε αποκαλεί τεμπέλη και σε απειλεί με αξιολόγηση θα επικαλεστεί, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, το φιλότιμο σου για να κανείς σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση!

Είναι καιρός να ξεπεράσουμε την κομματικά καθοδηγούμενη πλειοψηφία της ΔΟΕ και να σώσουμε την αξιοπρέπεια μας φωνάζοντας ένα βροντερό ως εδώ!

Η σύγχρονη τηλεκπαίδευση υλοποιείται αποκλειστικά για τα συμφέροντα των ιδιωτικών σχολαρχών. Το δημόσιο σχολείο είναι αφημένο στην τύχη του και στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών.

Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη