Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας , μέσα στην υγειονομική κρίση , την ώρα που οι εκπαιδευτικοί έδιναν αγώνα να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους έφερε προς διαβούλευση ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο έκτρωμα που γυρίζει την παιδεία στην χώρα μας πολλές δεκαετίες πίσω
Χωρίς να έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα υπουργός και υφυπουργός θεωρούσαν πως με κλειστά σχολεία και με τα ΜΜΕ στην υπηρεσία τους θα έπιαναν στον ύπνο την εκπαιδευτική κοινότητα και θα περνούσαν χωρίς καμία αντίδραση τα νοσηρά , για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης , σχέδια τους
Η πραγματικότητα ‘όμως τους διέψευσε . Χιλιάδες εκπαιδευτικοί ξεσηκώθηκαν και επιδεικνύοντας υποδειγματική στάση , εν μέσω πανδημίας , διαδήλωσαν με δυναμικό τρόπο την αντίθεση τους . Μια αντίθεση που έγινε αισθητή σ΄όλη την κοινωνία εκτός από την Υπουργό η οποία με θράσος δήλωσε ότι δεν έχει ακούσει αντιρρήσεις για το «πολυνομοσχέδιο της καραντίνας».
Επιπλέον φαίνεται καθαρά ότι, εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς φανερώνοντας την αναξιοπιστία της, λέγοντας συνεχώς ψέματα, δηλώνοντας άλλα το πρωί και άλλα το βράδυ στα Μ.Μ.Ε
Οι προσπάθειες για να κατευναστούν οι αντιδράσεις με επικοινωνιακές αναδιπλώσεις και δήθεν υποχωρήσεις αποδείχτηκαν κενές περιεχομένου από την στιγμή που το πολυνομοσχέδιο κατατέθηκε στην βουλή με μικρές αλλαγές, οι οποίες δεν ικανοποιούν στο ελάχιστο την εκπαιδευτικοί κοινότητα .
Ειδικότερα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση προβλέπεται :
- αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα στους 25 από 26 που αρχικά προβλεπόταν.
- ελάχιστο επιτρεπόμενο αριθμό για τη λειτουργία τμήματος στους 15 μαθητές από 20 που αρχικά προβλεπόταν.
- διακριτά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο με εισαγωγή καταρχήν του μαθήματος των Αγγλικών
- εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων με μοναδικό σκοπό την κατάταξη τους
- πρόβλεψη για σύμβουλο σχολικής ζωής , αντί για εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης ( όπως αρχικά προβλεπόταν) σε κάθε σχολείο χωρίς τη δημιουργία θέσεων ψυχολόγου ή κοινωνικής λειτουργού για στήριξή του
- δημιουργία εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολικών μονάδων με την συμμετοχή των συλλόγων γονέων και των δήμων
- ένα σχολείο που στοχεύει στην απόκτηση δεξιοτήτων σε βάρος της γνώσης
- ποινές για αναπληρωτές με αποκλεισμό από το δικαίωμα στην εργασία για όσους δεν αποδέχονται τον διορισμό τους.
Καλούμε το υπουργείο παιδείας να πετάξει στο καλάθι των αχρήστων το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο έκτρωμα και να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους θεσμικούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών.
Όλοι και όλες απεργούμε την Τρίτη 9 Ιουνίου και συμμετέχουμε μαζικά στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Προπύλαια στις 13.00 την ίδια ημέρα .
Κάτω τα χέρια από το δημόσιο σχολείο – Η εκπαίδευση είναι αγαθό και όχι υπηρεσία