Με έκπληξη και αγανάκτηση παρακολουθούμε τις δύο τελευταίες ημέρες την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να επιδίδεται σε μια απαράδεκτη πλειοδοσία, ένα απίστευτο θέατρο του παραλόγου που όμοιό του έχουμε χρόνια να ζήσουμε. Μεγαλύτερο εμπαιγμό εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών και γονέων και δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών, σε μια τόσο κρίσιμη ιστορικά στιγμή-πολλοί την χαρακτηρίζουν γ΄ παγκόσμιο πόλεμο- πραγματικά δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε. Την ώρα που εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς με τα λιγοστά τεχνικά μέσα που διαθέτουν στα σπίτια τους πασχίζουν να επικοινωνήσουν και να κρατήσουν ζωντανή τη φλόγα και την ελπίδα της εκπαίδευσης και της ζωής, σε μια πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της χώρας αυτοοργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με μια άνευ προηγουμένου έκθεση στα ΜΜΕ, προσπαθεί να πείσει ότι παίρνει μέτρα για τη συμμετοχή όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά δυστυχώς αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων με τις πράξεις και τις ανακολουθίες της τραυματίζοντας και προσβάλλοντας βάναυσα αυτή την προσπάθεια. Φαίνεται πως ο αγώνας των εκπαιδευτικών να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους, αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία να στηθούν πολιτικές καριέρες, από πρόσωπα που δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτε για να ενισχύσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή , με αίσθημα ευθύνης , κάλεσαν την ηγεσία του υπουργείου να σταματήσει να εκμεταλλεύεται επικοινωνιακά το θέμα και να σπεύσει να ασχοληθεί με τα προβλήματα της έλλειψης κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από μεγάλο αριθμό μαθητών, αλλά και σημαντικό αριθμό εκπαιδευτικών.
Η βούληση της ηγεσίας του υπουργείου να διαχειριστεί αποκλειστικά επικοινωνιακά το θέμα φαίνεται από τις παρακάτω αντικρουόμενες εγκυκλίους και τον εμπαιγμό γονέων και εκπαιδευτικών που απέστειλε στα σχολεία με διαφορά δυο ημερών.
Την Τρίτη 7-4-20 με το αρ. πρωτ. Φ.478.6/74/43904/Α2/07-04-2020 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με θέμα: «Υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών», το υπουργείο κάλεσε τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να καταγράψουν τις ανάγκες των μαθητών τους , αλλά και των εκπαιδευτικών τους, σε φορητούς υπολογιστές ή τάμπλετ , μάλιστα έθεσε το χρονικό όριο της απάντησης την άλλη ημέρα. Το σύνολο των διευθυντών ανταποκρίθηκαν και απέστειλαν τις ανάγκες των σχολικών μονάδων, επικοινωνώντας με όλους τους τρόπους με τις οικογένειες των μαθητών τους, δημιουργώντας τους την ελπίδα ότι η πολιτεία θα σταθεί δίπλα τους και θα αμβλύνει τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών.
Την Πέμπτη 9-4-20 ώρα 12:20 με το Αρ. Πρωτ.: Φ.478.6/75/44420/Α2 με Θέμα:" Διευκρινίσεις σχετικά με την υποβολή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών", ακυρώνει την προηγούμενη καταγραφή και καθιστά σαφές πως οι ανάγκες σε φορητούς υπολογιστές ή τάμπλετ αφορά αποκλειστικά τις σχολικές μονάδες και όχι τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω την ίδια μέρα στις 14:58 στέλνετε νέα διευκρίνιση ότι οι σχολικές μονάδες θα δηλώσουν ένα φορητό υπολογιστή για κάθε 45 μαθητές που φοιτούν σε αυτές, εάν μάλιστα δεν έχουν ήδη τον απαιτούμενο εξοπλισμό βάση του αριθμού των μαθητών, ακυρώνοντας τον πρηγούμενη.
Είναι φανερό πως το υπουργείο αδιαφορεί παντελώς για την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και δεν προτίθεται να διαθέσει ούτε ευρώ, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση μοιράζει εκατομμύρια σε καναλάρχες και σε ιδιωτικά κέντρα κατάρτησης με τη μορφή voucher.
Τέλος καλούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης να σταματήσουν να ασκούν πιέσεις στους εκπαιδευτικούς και να μετέρχονται επιχειρημάτων που μας θυμίζουν τακτικές βγαλμένες από την εποχή της αξιολόγησης. Αν προσπαθούν να στηρίξουν το αφήγημα του υπουργείου για να παραμείνουν στις θέσεις τους στις επερχόμενες κρίσεις τους υπενθυμίζουμε πως είναι πρώτα εκπαιδευτικοί και παιδαγωγοί και τους καλούμε να στηρίξουν τους μαθητές και τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς
Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών
Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη