Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

www.facebook.com/reumata

http://www.ekpaideutikareumata.gr

4-6-2016

Κατάργηση των ΕΑΕΠ, το Υπουργείο Παιδείας και ο ρόλος των παρατάξεων

Τοποθέτηση των Προοδευτικών Ρευμάτων στην Γ.Σ. του Συλλόγου μας

Η πρόσφατη απόφαση του υπουργού Παιδείας για την κατάργηση ουσιαστικά του Ολοήμερου Σχολείου και των σχολείων ΕΑΕΠ, δικαιώνει την επιλογή των Προοδευτικών Ρευμάτων αλλά και των χιλιάδων εκπαιδευτικών της Α/θμιας εκπαίδευσης, να απέχουν από το προσχηματικό κάλεσμα του υπουργού σε διάλογο, μιας και το αποτέλεσμα ήταν προαποφασισμένο ( η ΔΑΚΕ και η ΔΗΣΥ το κατάλαβαν με καθυστέρηση ώστε να αποχωρήσουν απ΄ αυτόν):

  • λιγότερα χρήματα για τα σχολεία
  • λιγότεροι δάσκαλοι στα σχολεία
  • ένα σχολείο κατώτερο των αναγκών των μαθητών
  • ένα σχολείο κατώτερο των προσδοκιών γονιών και εκπαιδευτικών

Με τη μείωση κατά μία ώρα την ημέρα του προγράμματος λειτουργίας των 1.321 σχολείων ΕΑΕΠ της χώρας και την κατάργηση της πρωινής ζώνης, το υπουργείο Παιδείας «εξοικονομεί» 50 εκ € το χρόνο. Εκεί εξαντλείται το «μεταρρυθμιστικό» όραμα του υπουργού! Τίποτα νεότερο δεν κομίζει στην εκπαίδευση! Δε δείχνει να νοιάζεται γι΄ αυτό άλλωστε, αφού σε μια τέτοια περίπτωση άλλες θα ήταν οι στοχεύσεις του.

Με την επιλογή αυτή οδηγεί σε αποκλεισμό από την εργασία 4.000 τουλάχιστον αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και δασκάλων, που βλέπουν τα όνειρά τους για πρόσβαση στην αγορά εργασίας να ναυαγούν. Παράλληλα δημιουργεί ένα νέο κύμα «κινητικότητας» για τους εκπαιδευτικούς, ανάλογο με εκείνο του Αρβανιτόπουλου του οποίου τη «δόξα» φαίνεται πως ζήλεψε ο νυν υπουργός Παιδείας. Αν συνυπολογίσουμε και τους αποκλεισμούς από τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις των νηπιαγωγείων ο αριθμός ξεπερνά τις 5000!

Πέρα όμως από τον αποκλεισμό στην εργασία για τους εκπαιδευτικούς, ένας άλλος αποκλεισμός, κοινωνικός αυτή τη φορά, γεννιέται, με τα παιδιά των ανέργων να αποβάλλονται από κάθε μορφή υποστηρικτικής αγωγής, αφού το ολοήμερο κλείνει τις πόρτες του για τα παιδιά των άνεργων οικογενειών, αυτών που στην ουσία έχουν υποστεί τις σκληρότερες συνέπειες της κρίσης.

Αλλάζει επίσης τη φιλοσοφία της δημιουργίας του Ολοήμερου, μιας και σκοπό είχε με την ίδρυσή του να βοηθήσει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες. Με τα νέα δεδομένα μετατρέπεται ο ρόλος του από μαθησιακός σε καθαρά κοινωνικός, αφού θα λειτουργήσει για να λύνει μόνο το πρόβλημα οικογενειών που λόγω της εργασίας τους δεν μπορούν να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους με τη λήξη του σχολείου.

Ταυτόχρονα, με την κατάργηση της πρωινής ζώνης, το υπουργείο Παιδείας φορτώνει με έναν επιπλέον βραχνά τις οικογένειες όπου και οι δύο γονείς εργάζονται, αφού το σχολείο είναι «κλειστό» για αυτούς μέχρι τις 08.00΄ το πρωί.

Βέβαια η παράταξη της ΔΑΚΕ μπορεί να πανηγυρίζει αφού επιτέλους θα καταργηθεί στην ουσία το «παιδοφυλακτήριο», όπως κατά κόρων αποκαλούσε το Ολοήμερο.

Για τις παρατάξεις του ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) και των Παρεμβάσεων (ΑΝΤΑΡΣΥΑ- ΣΥΡΙΖΑ-ΛΑΕ) ΚΑΙ ΕΡΑ ( ΣΥΡΙΖΑ-ΛΑΕ) , που από την ίδρυση των σχολείων ΕΑΕΠ είχαν επιδοθεί σε έναν ανταγωνισμό ανακοινώσεων εναντίον της λειτουργίας τους, υπάρχει μια παροιμία, που ταιριάζει γάντι για την περίπτωση μιας και σε προειδοποιεί «να προσέχεις τι εύχεσαι, γιατί μπορεί να σου συμβεί» !

Ας θυμηθούμε τι έγραφαν:

Τα παιδιά κοιμούνται στα θρανία ...

Η διδασκαλία υπολογιστών εξυπηρετεί την αγορά...

Τα αγγλικά στην πρώτη δημοτικού οδηγούν σε φροντιστήρια ...

Έδιναν μάλιστα   γραμμή στα κομματικά -συνδικαλιστικά τους στελέχη να καταφέρονται εναντίον των σχολείων ΕΑΕΠ σε κάθε ευκαιρία.

Βέβαια το κορυφαίο επιχείρημα τους ήταν πως χρηματοδοτούνται με χρήματα του ΕΣΠΑ ! Το ΕΣΠΑ όταν δίνει ψωμί σε συναδέλφους είναι κακό και το καταγγέλλουμε , όταν χρηματοδοτεί προγράμματα του ΙΠΕΜ- ΔΟΕ είναι καλό και συμμετέχουμε ή σιωπηρά το ανεχόμαστε δια της απουσίας μας !

Τελικά συνάδελφοι του ΠΑΜΕ και των Συσπειρώσεων της ΕΡΑ ο υπουργός παιδείας με το νέο νομοσχέδιο: ξύπνησε τα παιδιά, χτύπησε την αγορά και τελικά θα σώσει τους γονείς από τα φροντιστήρια ... Α! και οδήγησε και μερικές χιλιάδες συναδέλφους στην ανεργία !

Μα τι λέμε .... Να η πελατεία για νέους αγώνες , για νέες πράξεις ακτιβισμού στα κάγκελα του υπουργείου και νέα στρατολόγηση κομματικών στελεχών !

Θέλουμε ένα άλλο σχολείο:

Δημόσιο-Αυτοτελές- Δημοκρατικό-Ανοιχτό στην κοινωνία

 

Τα Προοδευτικά Ρεύματα στηρίζουν έναν ενιαίο τύπο σχολείου για όλα τα παιδιά, ανοιχτό στην κοινωνία, στις νέες ιδέες, στους νέους εκπαιδευτικούς, στην καινοτομία. Σταθερό σε αξίες και αρχές, με συνέπεια και συνέχεια που θα προσφέρει ουσιαστική μόρφωση και παιδεία για τα παιδιά όλου του λαού. Ένα Ολοήμερο Σχολείο για όλα τα παιδιά! Ένα Ολοήμερο σχολείο ανοιχτό για όλες τις οικογένειες που το επιλέγουν. Χωρίς διακρίσεις, χωρίς κατηγορίες, χωρίς αποκλεισμούς.

Τα προβλήματα των σχολείων ΕΑΕΠ ήταν προβλήματα υποδομών, έλλειψης διδακτικού προσωπικού, συνεχών εναλλαγών, που δημιούργησαν ένα σχολείο χωρίς ταυτότητα, κοπιαστικό για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς. Ήταν ένα σχολείο με σημαία ευκαιρίας (ελέω ΕΣΠΑ) το οποίο ελάχιστα απέδωσε λόγω της ελλιπούς στελέχωσης, της μη ίδρυσης οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, της υποχρηματοδότησης τους κά.

Καλούμε το υπουργείο να προσλάβει άμεσα όλο το μόνιμο προσωπικό που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία ενός τύπου σχολείου σε όλη την Ελλάδα. Ένα σχολείο όχι εξαρτώμενο από τα προγράμματα ΕΣΠΑ, αλλά από τον κρατικό προϋπολογισμό. Δηλώνουμε ότι δε θα σταθούμε απέναντι σε κάθε προσπάθεια αποκλεισμού μαθητών και εκπαιδευτικών από το Ολοήμερο Σχολείο.

Πέρα από τον εύκολο λαϊκισμό υπάρχουν οι μαθητές και οι συνάδελφοι ...

Ο νέος τύπος σχολείου που σχεδιάζει ο υπουργός Παιδείας είναι ένα σχολείο φτηνό (σε κόστος), υποβαθμισμένο σε ποιότητα, ανάξιο να υπηρετήσει τις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας.

Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη