Ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε το προσωρινό σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που θα ισχύσει το σχολικό έτος 2016-2017 με στόχο να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς ελλείψεις
Ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε το προσωρινό σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που θα ισχύσει το σχολικό έτος 2016-2017 με στόχο να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς ελλείψεις

ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ

Με 4 κριτήρια οι διορισμοί των αναπληρωτών

Νέο σύστημα διορισμών για αναπληρωτές και ωρομίσθιους που θα ισχύσει μόνο για το επόμενο σχολικό έτος, δίνοντας προτεραιότητα στα αξιοκρατικά κριτήρια και ιδιαίτερα στην επιτυχία σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ, ανακοίνωσε χθες, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους της διδασκαλικής ομοσπονδίας και καθηγητών μέσης εκπαίδευσης.

Νέο σύστημα διορισμών για αναπληρωτές και ωρομίσθιους που θα ισχύσει μόνο για το επόμενο σχολικό έτος, δίνοντας προτεραιότητα στα αξιοκρατικά κριτήρια και ιδιαίτερα στην επιτυχία σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ, ανακοίνωσε χθες, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους της διδασκαλικής ομοσπονδίας και καθηγητών μέσης εκπαίδευσης.

Στην πρόταση του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνονται τα νέα κριτήρια για τους διορισμούς αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών στα σχολεία καθώς και η μοριοδότηση που θα ισχύσει.

Ο κ. Φίλης κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσίασε διάταξη νόμου για προσωρινό σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2016-17, προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν χωρίς ελλείψεις, ενώ ζήτησε να κατατεθούν το ταχύτερο δυνατό και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών. Σε ό,τι αφορά στους μόνιμους διορισμούς, επανέλαβε ότι παραμένει ο στόχος για 20.000 διορισμούς σε βάθος τριετίας και πρόσθεσε ότι σύντομα θα καταθέσει στη Βουλή τεκμηριωμένη μελέτη επί του θέματος που έχει ήδη παρουσιάσει στους θεσμούς.

Οι προϋποθέσεις

Σύμφωνα με το υπουργείο, τα 4 βασικά κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών θα είναι:

• Η επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ

• Η προϋπηρεσία σε θέση αναπληρωτή εκπαιδευτικού

• Τα ακαδημαϊκά προσόντα

• Τα κοινωνικά κριτήρια.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη διάταξη νόμου που παρουσίασε ο κ. Φίλης στους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών ομοσπονδιών, ο πίνακας αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης καταρτίζεται με βάση τα ακόλουθα προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από την αθροιστική βαθμολόγηση των ακόλουθων κριτηρίων:

Ακαδημαϊκά κριτήρια. Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μία (1) μονάδα για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.

Επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Η επιτυχία κατά τον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μοριοδοτείται με ένα (1) μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα που συγκέντρωσε ο υποψήφιος πάνω από τη βαθμολογική βάση. Η επιτυχία κατά τον αντίστοιχο προτελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μοριοδοτείται με μισό (0,5) μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα που συγκέντρωσε ο υποψήφιος πάνω από τη βαθμολογική βάση.

Οσοι υπάγονται σε περισσότερες των ανωτέρω περιπτώσεων λαμβάνουν αθροιστικά τα μόρια αυτών.

Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία

• Η προϋπηρεσία από 0 έως και 8 μήνες: 0,10 μονάδες για κάθε μήνα

• Η προϋπηρεσία από 8 έως και 16 μήνες: 0,15 μονάδες για κάθε μήνα

• Η προϋπηρεσία από 16 έως και 24 μήνες: 0,20 μονάδες για κάθε μήνα

• Η προϋπηρεσία από 24 έως και 32 μήνες: 0,30 μονάδες για κάθε μήνα

• Η προϋπηρεσία από 32 έως και 40 μήνες: 0,35 μονάδες για κάθε μήνα

• Η προϋπηρεσία από 40 έως και 60 μήνες: 0,40 μονάδες για κάθε μήνα.

Το ανώτατο όριο μονάδων από προϋπηρεσία κατά τα ανωτέρω είναι 16,80 μονάδες. Για τον υπολογισμό των ανωτέρω μονάδων λαμβάνεται υπ' όψιν η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή.

Κοινωνικά κριτήρια. Στα κοινωνικά κριτήρια καθώς και στη μοριοδότησή τους δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με το παρελθόν, καθώς θα ισχύσουν όσα προβλέπονται και σήμερα. Επισημαίνεται πάντως ότι σε περίπτωση ύπαρξης μόνιμης αναπηρίας του υποψήφιου εκπαιδευτικού κατά ποσοστό 67% και άνω, θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να είναι ικανός για την άσκηση εκπαιδευτικού έργου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και η αναπηρία του δεν πρέπει να οφείλεται σε θέματα ψυχικής υγείας.

Κατά τα λοιπά, όσον αφορά στον πίνακα αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), θα υπάρξουν τρεις υποπίνακες. Στον πρώτο εντάσσονται οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στους κλάδους νηπιαγωγών ΕΑΕ και δασκάλων ΕΑΕ.

Στον δεύτερο εντάσσονται οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ και συγκεκριμένα του κλάδου ΠΕ 11.01 (καθηγητών φυσικής αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ) και των κλάδων ΠΕ (καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ΕΑΕ όλων των ειδικοτήτων). Στον τρίτο υποπίνακα εντάσσεται το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

Η διαδικασία
Αναφορικά με τη διαδικασία, το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) εκδίδει Προκήρυξη για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, κατά κλάδο και ειδικότητα, με σκοπό την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της εκπαίδευσης, ύστερα από σχετικό αίτημα του υπουργείου Παιδείας.

Στη διαδικασία γίνονται δεκτοί οι εκπαιδευτικοί που διαθέτουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Οι υποψήφιοι για πρόσληψη εκπαιδευτικοί υποβάλλουν αίτηση/υπεύθυνη δήλωση με τον τρόπο που θα ορισθεί στη σχετική προκήρυξη του ΑΣΕΠ. Οι ανωτέρω αιτήσεις υποβάλλονται άπαξ και είναι αμετάκλητες.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι τη φετινή χρονιά το υπουργείο Παιδείας προχώρησε συνολικά σε προσλήψεις 22.616 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση έναντι 18.469 πέρυσι.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ