filis

 

Εννιά βασικά σημεία στην τοποθέτηση του Υπουργού για την Ειδική Αγωγή

Στο πνεύμα του δελτίου τύπου είχε εκδώσει το Υπουργείο Παιδείας πριν λίγες μέρες και το οποίο απαντούσε στις κατηγορίες ότι υποβαθμίζεται η Ειδική Εκπαίδευση, ήταν η τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας για τη διάταξη της Ειδικής Αγωγής.

Ο υπουργός ανέφερε ότι δεν καταργούνται τα Τμήματα Ένταξης και μίλησε για αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής

ανάγκη καθιέρωσης στη χώρα μας του προηγμένου και δημοκρατικά αποδεκτού παιδαγωγικά αυτή τη στιγμή σε όλη την Ευρώπη συστήματος της συμπερίληψης, της συνεκπαίδευσης στον χώρο της ειδικής αγωγής και του γενικότερου σχολείου.

δεν καταργούμε τμήματα ένταξης. Τα τμήματα ένταξης, όπου χρειαστεί, θα υπάρξουν και θα είναι τμήματα ένταξης και όχι απένταξης και περιθωριοποίησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Για πρώτη φορά από το 2008 ξεκινάει τώρα η διαδικασία για να ιδρυθούν και νέα τμήματα ένταξης, εφόσον προκύψουν οι ανάγκες -και υπάρχουν ανάγκες- σε πάρα πολλά σχολεία.

Δεν διαλύεται η ειδική αγωγή, αλλά διαλύεται μια αντίληψη γκετοποίησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες έξω από το σχολείο.

Θα επιμορφώσουμε τους δασκάλους, θα δημιουργήσουμε συνθήκες

οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής να παρεμβαίνουν με θετικό παιδαγωγικό τρόπο μέσα στην αίθουσα, όπου θα συνυπάρχουν παιδιά με μικρά και μεσαία προβλήματα και όχι βέβαια με βαριές περιπτώσεις που χρειάζονται να είναι σε ειδικά σχολεία της ειδικής αγωγής.

Μέσα εκεί το παιδί θα καταλαβαίνει ότι δεν είναι στο περιθώριο και τα παιδιά που δεν έχουν προβλήματα ειδικής αντιμετώπισης θα αντιλαμβάνονται την αξία στη διαφορετικότητα.

Πολλοί γονείς αρνούνται να στείλουν τα παιδιά τους στα τμήματα ένταξης, θεωρώντας ότι αυτό δημιουργεί κάποιο στιγματισμό και φέρνουν μια υπεύθυνη δήλωση.

Τώρα όλα τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν της αναγκαίας ειδικής αγωγής.

ΟΛΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΕΔΩ