Φόρος υψους 29% επιβάλεται στις σχολικές επιτροπές, που εδώ και χρόνια «ξύνουν» τον πάτο των ταμείων τους για να εξασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων της χώρας
Σφοδρή είναι η αντίδραση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), η οποία κατήγγειλε σε ανακοίνωσή της ότι σύμφωνα με εγκύκλιο της ανεξάρτητης αρχής η εκμίσθωση των κυλικείων στα σχολεία θεωρείται επιχειρηματική δραστηριότητα, επομένως θα φορολογείται κατά 29%.
Οι σχολικές επιτροπές χρηματοδοτούνται από το υπουργείο Εσωτερικών και καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων (θέρμανση, φως, ύδρευση, τηλέφωνο) καθώς και την καθαριότητα. Το μοναδικό επιπλέον έσοδο που έχουν είναι η εκμίσθωση των κυλικείων μέσω της οποίας αναχρηματοδοτούνται και διανέμουν τα χρήματα στα σχολεία. Σύμφωνα με την εγκύκλιο, «τα έσοδα που αποκτούν οι σχολικές επιτροπές από την εκμίσθωση των σχολικών κυλικείων, από την εκμίσθωση ιδιοκτητών ακινήτων τους και από τόκους καταθέσεων, τα οποία και διατίθενται για την εκπλήρωση του μη κερδοσκοπικού σκοπού τους, αποτελούν αντικείμενο φορολογίας. Τα έσοδα αυτά φορολογούνται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα με συντελεστή 29%».
Η ΔΟΕ αναφέρει στην ανακοίνωσή της σχετικά με το νέο φόρο: «Οι συνέπειες της εφαρμογής αυτής της εγκυκλίου θα είναι εξαιρετικά αρνητικές για τη λειτουργία των σχολείων, αφού αφενός θα μειωθούν τα έσοδα από τις πενιχρές, λειτουργικές δαπάνες, αφετέρου η προσπάθεια να μεταφερθεί το κόστος στα κυλικεία θα αναγκάσει πολλά από αυτά να κλείσουν».
Είναι κοινώς γνωστό, ειδικότερα στους γονείς που καλούνται τελικά να πληρώσουν από την τσέπη τους τις ελλείψεις, ότι οι σχολικές επιτροπές έχουν δεχτεί τεράστιο ψαλίδι στην κρατική χρηματοδότηση. Για παράδειγμα, το ζήτημα του καθαρισμού σε αρκετά σχολεία το έχουν επωμιστεί αποκλειστικά οι γονείς, καθώς αδυνατεί η επιτροπή να καλύψει όλες τις ανάγκες. Μία επιπλέον επιβάρυνση με ένα βαρύ χαράτσι, το οποίο τίθεται σε εφαρμογή ήδη από τον τρέχοντα μήνα, θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην ήδη δύσκολη διαχείριση των σχολείων.
Η ΔΟΕ ζήτησε την παρέμβαση των συναρμόδιων υπουργείων και ιδιαίτερα του υπουργείου Παιδείας, ζητώντας παράλληλα αύξηση των δαπανών στην Παιδεία.