Αρχίζει η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων της χώρας

Έτοιμο το Σχέδιο του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την υποχρεωτική ετήσια επαναλαμβανόμενη αυτοαξιολόγηση όλων των σχολικών μονάδων της χώρας , αναμένεται να θεσμοθετήσει άμεσα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, κάτι που είναι απαίτηση και των θεσμών.

Υψηλόβαθμη  πηγή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας απαντώντας σε ερώτηση του esos εάν η αυτοαξιολόγηση θα έχει συνέπειες όπως κλείσιμο σχολείων κ,α. τόνισε  ότι ο κ. Γαβρόγλου δεν θα δεχθεί σε καμμία περίπτωση συνέπειες για τις σχολικές μονάδες από την αυτοαξιολόγηση, αλλά ο ρόλος της θα είναι για την ποιοτική βελτίωση των σχολείων.

Υπενθυμίζεται ότι τα έτη 2011- 2013 υλοποιήθηκε το ΠΙΛΟΤΙΚΟ   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΕΕ σε 550 σχολικές μονάδες με στόχο να υπάρξει η γενίκευση σε όλα τα σχολεία της χώρας.  

Ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης τάχθηκαν κατά εκείνης της αυτοαξιολόγησης , καταθέτοντας μάλιστα     πλήθος ερωτήσεων στη Βουλή.

Η προσπάθεια ακυρώθηκε για καθαρά πολιτικούς λόγους, παρά τις διαβεβαιώσεις  από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, ότι δεν θα  είχε καμία επίπτωση στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών αλλά στόχο είχε η βελτίωση του έργου των σχολικών μονάδων.

Στο έργο της ΑΕΕ συμμετείχαν 500 σχολικές μονάδες και 6000 περίπου εκπαιδευτικοί των τριών βαθμίδων από όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Βαθμίδα Εκπαίδευσης    Πλήθος σχολείων    Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί
Προσχολική                        120                               455
Πρωτοβάθμια                      172                             1932
Δευτεροβάθμια                    212                            3604
Σύνολο                               504                            5.991

Συμπεράσματα από την εφαρμογή της ΑΕΕ και την ανάπτυξη  των Σχεδίων δράσης στα σχολεία

Σύμφωνα με τις εκθέσεις των σχολείων ως βασικά θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή των διαδικασιών της ΑΕΕ και των σχεδίων δράσης αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

-Η ανάδειξη προβλημάτων και η ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων.

-Η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς). Η καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού, της αίσθησης της ομαδικότητας, της  συνεργασίας και υπευθυνότητας.

-Η ενδυνάμωση των  σχέσεων γονέων – σχολείου. Η ευαισθητοποίηση γονέων για θέματα παιδιών.

-Η βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος. Η ευαισθητοποίηση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων.

-Η ενίσχυση των διεπιστημονικών συνεργασιών μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η συνεργασία εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και της ενημέρωσης του ιστολογίου του σχολείου. Η δημιουργία τράπεζας και επιμορφωτικού υλικού.

-Η ενίσχυση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και της επιστημονικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών μέσω της λήψης πρόσθετων επιστημονικών γνώσεων και εκπαιδευτικών πρακτικών. Η εφαρμογή καινούριων διδακτικών πρακτικών και ο καθορισμός κατάλληλων διδακτικών μέσων και μεθόδων.

-Η αυτοαξιολόγηση του κάθε εμπλεκόμενου εκπαιδευτικού όσον αφορά την αποτελεσματικότητά του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ανατροφοδότηση σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο και ο προσωπικός αναστοχασμός.

-Η ανάπτυξη και η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων.

-Η βελτίωση της εικόνας του σχολείου προς την ευρύτερη κοινότητα. Η προβολή του σχολείου μέσω του διαδικτύου στην κοινωνία. Η δημιουργία δικτύων του σχολείου με κοινωνικούς φορείς.

http://www.esos.gr/arthra/47571/arhizei-i-aytoaxiologisi-ton-sholikon-monadon-tis-horas