Να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές οι αποφάσεις του τέως υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη με τις οποίες επέρχεται αλλαγή στο χαρακτήρα και τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, ζητεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας η Πανελλήνια Ένωση θεολόγων και δέκα γονείς και θεολόγοι από διάφορες περιοχές της χώρας.
Θεωρώντας ότι οι εν λόγω αποφάσεις είναι αντίθετες στη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι με τις αποφάσεις του κ. Φίλη πραγματοποιείται μια ριζική αλλαγή στο χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών, αλλοιώνοντας «τον από ιδρύσεως του Ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα ορθόδοξο χαρακτήρα του».
Παράλληλα τονίζουν ότι μέχρι πρότινος το μάθημα των θρησκευτικών, όπως αυτό ορίστηκε από τη Διεθνή Σύμβαση της Ρώμης της 4ης Νοεμβρίου 1950, είχε χαρακτήρα ομολογιακό, με στοιχεία θρησκειολογίας, ενώ παρεχόταν η δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα για τους μη Χριστιανούς Ορθόδοξους.
Όπως υποστηρίζουν, «επιχειρείται μία διείσδυση στη θρησκευτική συνείδηση των μαθητών, με σκοπό τη μεταβολή της, όπως εξάλλου σημειώνεται και στην εισηγητική έκθεση των εν λόγω υπουργικών αποφάσεων, όπου γίνεται λόγος για αναστοχασμό των μαθητών πάνω στα θέματα της θρησκείας».
Τονίζουν ακόμη ότι οι μαθητές στερούνται του συνταγματικού τους δικαιώματος να διδαχθούν αυτούσια την πίστη τους στο σχολείο, δικαίωμα που αντιθέτως απολαμβάνουν οι ετερόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές, προσθέτουν οι γονείς.
Στις προσφυγές τονίζουν ότι οι υπουργικές αποφάσεις έρχονται σε αντίθεση με πολλά άρθρα του Συντάγματος , μεταξύ των οποίων και της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης