Ν. Φίλης: Να μην εισβάλει η Εκκλησία στην πολιτική, όπως στην εποχή του Χριστόδουλου
«Το σχολείο προετοιμάζει πολίτες και όχι πιστούς, αυτό είναι δουλειά του κατηχητικού», τονίζει ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών, υπεραμυνόμενος της αλλαγής του τρόπου διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία.
«Η διαθεματική και βιωματική διδασκαλία έχουν προκαλέσει την αντίδραση όσων πιστεύουν ότι η σχολική αίθουσα πρέπει να λειτουργεί σαν άμβωνας και υποτιμούν τη σημασία της επίδρασης του θρησκευτικού φαινομένου στο σύνολο της τέχνης και κατ’ επέκταση στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών», αναφέρει ο κ. Φίλης, ενώ ερωτηθείς για τις αντιδράσεις ο εκτιμά πως η κοινωνία δεν διχάζεται. «Όσοι ακραίοι κύκλοι επιχειρήσουν να προκαλέσουν αναστάτωση στα σχολεία για τα θρησκευτικά θα αντιληφθούν ότι δεν είμαστε στην εποχή των ταυτοτήτων. Η ίδια η βαθιά κρίση που ζούμε έχει διαφοροποιήσει τους πολίτες και τους θεσμούς», σημειώνει.
Όπως επισημαίνει, «δεν πρόκειται για μια σύγκρουση Πολιτείας-Εκκλησίας», καθώς υπουργείο και Εκκλησία συνεργάζονται «στο πλαίσιο των συνταγματικά διακριτών τους ρόλων». Τονίζει ωστόσο ότι «την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχουν τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας, το ΙΕΠ και το υπουργείο».
Ο υπουργός δεν σχολιάζει την επιστολή του Αρχιεπισκόπου στον πρωθυπουργό, σημειώνοντας πάντως πως περιμένει τη συνεδρίαση της Ιεραρχίας την άλλη βδομάδα, αλλά και «να αποδοκιμαστεί η αντιχριστιανική επίθεση» που έχει εξαπολύσει εναντίον του «ο θιασώτης της Χρυσής Αυγής μητροπολίτης Αμβρόσιος», ώστε «να μη δημιουργείται η εντύπωση ότι η εκκλησιαστική διοίκηση καλύπτει τέτοιες ολοκληρωτικές συμπεριφορές».
Τονίζει παράλληλα ότι «θα ήταν λάθος η Εκκλησία να εισβάλει και πάλι στην πολιτική, όπως συνέβη την εποχή του Χριστόδουλου, χωρίς τότε να ωφεληθεί ούτε η ίδια ούτε η κοινωνία». «Η εποχή της 'δεξιάς του Κυρίου' έχει παρέλθει», προσθέτει.
Ερωτηθείς για τις δηλώσεις του για τον ρόλο της Εκκλησίας στη χούντα και την κατοχή απαντά πως «προφανώς και δεν αφορά όλους τους ανθρώπους της Εκκλησίας». «Κατά τη διάρκεια της Κατοχής, μεγάλο μέρος του λαϊκού κλήρου σε αντίθεση με τη μεγάλη πλειονότητα των ιεραρχών, συμμετείχε στην Αντίσταση. Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας η εκκλησιαστική διοίκηση συνεργάστηκε με τη χούντα, πολλοί έμειναν σιωπηλοί και ελάχιστοι αντιτάχθηκαν», σημειώνει.