Δημόσιο: 24ωρη απεργία την Πέμπτη - Ποια μέσα μαζικής μεταφοράς ακινητοποιούνται
Με αιτήματα για σωστή υγειονομική περίθαλψη και προστασία των πολιτών εν μέσω πανδημίας, προσλήψεις και αξιοπρεπείς όρους εργασίας, μισθούς και συντάξεις, η απεργία που έχει προκηρύξει για την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου η ΑΔΕΔΥ. Στην 24ωρη απεργία συμμετέχουν ΟΛΜΕ και ΠΟΕΔΗΝ, ενώ ακινητοποιημένα θα παραμείνουν για τρεις ώρες, μετρό, τραμ, ηλεκτρικός.
Ανατροπή στην απεργία των μέσως μαζικής μεταφοράς -Ποιοι τελικά δεν συμμετέχουν
Εν τω μεταξύ, δεν θα συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου, τα σωματεία εργαζομένων σε ΟΑΣΑ και ΟΣΥ καθώς και η ´Ενωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.
Οι διοικήσεις των σωματείων, σε κοινή ανακοίνωσή τους ξεκαθαρίζουν, πως δεν υπάρχει απόφαση για προκήρυξη απεργίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ και καταγγέλλουν παράλληλα την ΟΣΜΕ -Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας- για την προκήρυξη, κάνοντας λόγο για «ύποπτο ρόλο του προέδρου της», ο οποίος «εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ιδιωτών που εκπροσωπεί (ΚΤΕΛ) και όχι των εργαζόμενων».
«Ο πρόεδρος της Ο.Σ.Μ.Ε που ‘όψιμα’ ασχολήθηκε με τα προβλήματα των Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών, δεν μπήκε καν στο κόπο να ρωτήσει τους καθ’ ύλην αρμόδιους θεσμικούς φορείς, δηλαδή τους ίδιους τους εργαζόμενους της Ο.ΣΥ και τα σωματεία τους, προτού προκηρύξει την απεργία αυτή. Καταγγέλλουμε τον ‘ύποπτο’ ρόλο του προέδρου της Ο.Σ.Μ.Ε., ο οποίος ουσιαστικά εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ιδιωτών που εκπροσωπεί (ΚΤΕΛ) και όχι των εργαζομένων» τονίζουν στην ανακοίνωσή τους και προσθέτουν πως «οι διοικήσεις των σωματείων των εργαζομένων στην επιχείρηση Ο.ΣΥ Α.Ε., με έκπληξη πληροφορηθήκαμε για την ’24ωρη απεργία’ που αποφάσισε η διοίκηση της Ο.Σ.Μ.Ε στις 15 Οκτωβρίου 2020 και αφορά κυρίως στους εργαζομένους της Ο.ΣΥ.».
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως υπάρχει το ενδεχόμενο, μεμονωμένοι εργαζόμενοι να προχωρήσουν σε απεργία.
Η ΟΣΜΕ (μέλη της είναι κυρίως σωματεία εργαζομένων σε ΚΤΕΛ καθώς και το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ) η οποία και ανακοίνωσε την 24ωρη απεργία, διαμαρτύρεται για την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας και την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα ΚΤΕΛ, μετά την υπογραφή σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ.
Τρίωρη στάση εργασίας σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ την Πέμπτη
Ακινητοποιημένα θα είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, από τις 2 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα. Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) προχωρούν σε τρίωρη σταση εργασίας διεκδικώντας :
-Να αγοραστούν ανταλλακτικά, υλικά και αναλώσιμα προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με πυκνότερα δρομολόγια στο άμεσο μέλλον, που θα αποτρέπουν τον συνωστισμό στις αποβάθρες.
-Να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση των προσλήψεων, που έχουν εξαγγελθεί, και να γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για την κάλυψη του συνόλου των υπαρχόντων κενών αποκλειστικά με μόνιμο και τακτικό προσωπικό.
-Να γίνονται, με μέριμνα της εταιρείας, τεστ για τον COVID-19 σε όλους τους εργαζόμενους, όπου και όταν υπάρχει ανάγκη. Τέλος, δηλώνουν ότι είναι αντίθετοι στο «κομμάτιασμα και την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας» και ότι αγωνίζονται για φθηνά, γρήγορα, αξιόπιστα και ασφαλή Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ανατροπή στην απεργία των μέσως μαζικής μεταφοράς -Ποιοι τελικά δεν συμμετέχουν
Εν τω μεταξύ, δεν θα συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου, τα σωματεία εργαζομένων σε ΟΑΣΑ και ΟΣΥ καθώς και η ´Ενωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.
Οι διοικήσεις των σωματείων, σε κοινή ανακοίνωσή τους ξεκαθαρίζουν, πως δεν υπάρχει απόφαση για προκήρυξη απεργίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ και καταγγέλλουν παράλληλα την ΟΣΜΕ -Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας- για την προκήρυξη, κάνοντας λόγο για «ύποπτο ρόλο του προέδρου της», ο οποίος «εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ιδιωτών που εκπροσωπεί (ΚΤΕΛ) και όχι των εργαζόμενων».
«Ο πρόεδρος της Ο.Σ.Μ.Ε που ‘όψιμα’ ασχολήθηκε με τα προβλήματα των Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών, δεν μπήκε καν στο κόπο να ρωτήσει τους καθ’ ύλην αρμόδιους θεσμικούς φορείς, δηλαδή τους ίδιους τους εργαζόμενους της Ο.ΣΥ και τα σωματεία τους, προτού προκηρύξει την απεργία αυτή. Καταγγέλλουμε τον ‘ύποπτο’ ρόλο του προέδρου της Ο.Σ.Μ.Ε., ο οποίος ουσιαστικά εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ιδιωτών που εκπροσωπεί (ΚΤΕΛ) και όχι των εργαζομένων» τονίζουν στην ανακοίνωσή τους και προσθέτουν πως «οι διοικήσεις των σωματείων των εργαζομένων στην επιχείρηση Ο.ΣΥ Α.Ε., με έκπληξη πληροφορηθήκαμε για την ’24ωρη απεργία’ που αποφάσισε η διοίκηση της Ο.Σ.Μ.Ε στις 15 Οκτωβρίου 2020 και αφορά κυρίως στους εργαζομένους της Ο.ΣΥ.».
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως υπάρχει το ενδεχόμενο, μεμονωμένοι εργαζόμενοι να προχωρήσουν σε απεργία.
Η ΟΣΜΕ (μέλη της είναι κυρίως σωματεία εργαζομένων σε ΚΤΕΛ καθώς και το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ) η οποία και ανακοίνωσε την 24ωρη απεργία, διαμαρτύρεται για την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας και την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα ΚΤΕΛ, μετά την υπογραφή σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ.
Τρίωρη στάση εργασίας σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ την Πέμπτη
Ακινητοποιημένα θα είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, από τις 2 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα. Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) προχωρούν σε τρίωρη σταση εργασίας διεκδικώντας :
-Να αγοραστούν ανταλλακτικά, υλικά και αναλώσιμα προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με πυκνότερα δρομολόγια στο άμεσο μέλλον, που θα αποτρέπουν τον συνωστισμό στις αποβάθρες.
-Να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση των προσλήψεων, που έχουν εξαγγελθεί, και να γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για την κάλυψη του συνόλου των υπαρχόντων κενών αποκλειστικά με μόνιμο και τακτικό προσωπικό.
-Να γίνονται, με μέριμνα της εταιρείας, τεστ για τον COVID-19 σε όλους τους εργαζόμενους, όπου και όταν υπάρχει ανάγκη. Τέλος, δηλώνουν ότι είναι αντίθετοι στο «κομμάτιασμα και την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας» και ότι αγωνίζονται για φθηνά, γρήγορα, αξιόπιστα και ασφαλή Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.