«Το παιδί με την αναπηρία χρειάζεται κάποιον να το βοηθάει εκπαιδευτικά, δε χρειάζεται κάποιον να γίνει η σκιά του για να το πω απλά...»
Για την υφυπουργό Παιδείας κ.Δόμνα Μιχαηλίδου, δεν είναι σωστό για το ίδιο το παιδί, να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη!
//
Αυτό ακριβώς είπε σε συνέντευξη που έδωσε προχτές στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ στον Αρη Πορτοσάλτε. Η κ.Μιχαηλίδου, επιχείρησε να στηρίξει τον φετινό «κόφτη» στην Παράλληλη, και αγνοώντας (;) ότι τα ίδια τα ΚΕΔΑΣΥ και συνεπώς η επιστήμη, ορίζουν ποια παιδιά έχουν ανάγκη υποστήριξης και για πόσο χρόνο, αποφάνθηκε ότι η πρακτική του ΥΠΑΙΘΑ να μοιράζει τους εκπαιδευτικούς αυτούς σε περισσότερα παιδιά και τάξεις, είναι σωστή. Γιατί;
«Κάποια από τα κενά που δεν έχουν καλυφθεί και δε βλέπουμε και μεγάλη ζήτηση είναι σε ειδικές ειδικότητες, κάποιες στα μουσικά και κάποιες καλλιτεχνικά σχολεία. Αυτό που βλέπουμε στην Ειδική Αγωγή είναι κάτι το διαφορετικό, κι εγώ το γνωρίζω κι από το προηγούμενο υπουργείο κι έχω προσπαθήσει να ανταπεξέλθω όχι ολικώς, είναι μια πάρα πολύ μεγάλη αύξηση αναγκών. Μέριμνά μας είναι το ίδιο το παιδί. Δεν αφήσαμε Τμήμα στην Ελλάδα όπου αν υπάρχει τουλάχιστον ένα παιδί με ανάγκη για παράλληλη στήριξη, τότε το Υπουργείο θα παρέχει έναν εκπαιδευτικό στο τμήμα αυτό. Αυτό που γινόταν πολλές φορές παλαιότερα, ήταν ότι υπήρχαν δύο ή τρία παιδιά στο τμήμα με ανάγκες για παράλληλη στήριξη και γινόταν έτσι η παροχή ώστε να υπήρχαν 2-3 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής μαζί με το δάσκαλο, σύνολο τέσσερις! Αυτό δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά ούτε, γιατί σας λέω έχω ασχοληθεί πολύ με την Ειδική Αγωγή και με την αναπηρία, δεν είναι σωστό πέραν εξαιρέσεων , ούτε για το ίδιο το παιδί με την αναπηρία. Το παιδί με την αναπηρία χρειάζεται κάποιον να το βοηθάει εκπαιδευτικά, δε χρειάζεται κάποιον να γίνει η σκιά του για να το πω απλά...»
Μόνο που αυτό που είπε η υφυπουργός αποτελεί εξαίρεση, ενώ αντιθέτως, σήμερα έχουμε το φαινόμενο όχι 4 δασκάλων για ένα τμήμα, αλλά ενός εκπαιδευτικού παράλληλης για πολλά παιδιά, σε διαφορετικά τμήματα και ενίοτε, σε διαφορετικά σχολεία...
Γι αυτό εξάλλου γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν ξεσηκωθεί και έκαναν χτες παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας και σε διευθύνσεις εκπαίδευσης άλλων πόλεων, ενώ αρκετοί γονείς ετοιμάζονται να προσφύγουν στη Δικαοσύνη και εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης ζητούν να τους γνωστοποιηθεί εγγράφως ποιο παιδί καλούνται να στηρίξουν και για πόσο χρόνο.
Κόλλημα με τους Χημικούς!
Αλλά η κ.Μιχαηλίδου επανέλαβε και σε αυτή τη συνέντευξη ότι υπάρχουν κενά σε χημικούς, επειδή πάνε σε φαρμακοβιομηχανίες, παρότι οι ίδιοι οι χημικοί τις έχουν απαντήσει ότι υπάρχουν τουλάχιστον 2.500 που περιμένουν να εργαστούν στην εκπάιδευση...
«Κάποιες ελλείψεις έχουμε και σε χημικούς γιατί το επάγγελμα έχει ανοίξει και κάποιος χημικός θέλει να πάει και στη φαρμακοβιομηχανία πχ, και κοιτάμε πώς μπορούμε να ανοίξουμε και τις ειδικότητες αυτές...», είπε.
Για τη στέγαση εκπαιδευτικών
Τέλος η υφυπουργός αποκάλυψε ότι θα χρειαστούν ακόμα 2-3 χρόνια (τουλάχιστον) ώσπου να κατασκευαστούν τα πρώτα σπίτια σε νησιά για τη στέγαση δημόσιων υπαλλήλων, όπως οι εκπαιδευτικοί, που εργάζονται εκεί:
«Ξέρετε στην Υδρα που είναι ακόμα πιο δύσκολα από Μύκονο η Σαντορίνη γιατί έχει λιγότερα καταλύματα, η προσπάθεια έχει αρχίσει να γίνεται για όλους τους δημόσιους λειτουργούς κι όχι μόνο εκπαιδευτικούς, αλλά εργαζόμενους στην υγεία, αστυνομικούς, το λιμενικό, κλπ. Εχουμε ξεκινήσει σε συνεργασία με την ευρωπαϊκη τράπεζα επενδύσεων, να δούμε τι διαθέσιμα κτήρια υπάρχουν στα διάφορα μέρη ώστε να χτιστούν κατοικίας υπό σωστές συνθήκες. Μέσα στη χρονιά θα δώσουμε λύση νομοθετικά και χρηματοδοτικά, και υπολογίζουμε 2-3 χρόνια.»