Σύμφωνα με πληροφορίες από έγκυρες πηγές η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως αναμένεται να καταθέσει, τις επόμενες ημέρες στη Βουλή, τροπολογία, αναφορικά με τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (αυτών που διορίστηκαν το 2020).
Το πρόβλημα έχει προκύψει εδώ και αρκετές εβδομάδες, καθώς πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δε μονιμοποιούσαν τους εκπαιδευτικούς, όπως όφειλαν, με την παρέλευση δυο ετών.
Και αυτό καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν άναβε το «πράσινο φως», αντίθετα, με προφορικές οδηγίες, η κατεύθυνση που έδινε στους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ήταν να περιμένουν.
Προφανώς, το υπουργείο Παιδείας προσπαθούσε να κερδίσει χρόνο καθώς στον ν. 4823/2021, που το ίδιο είχε ψηφίσει, προέβλεπε ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πριν από τη μονιμοποίηση.
Ωστόσο, καθώς μέχρι τώρα δεν έχει στηθεί ολοκληρωτικά η «αξιολογική μηχανή» (αναμένονται τα αποτελέσματα των κρίσεων Συμβούλων Εκπαίδευσης, ενώ δεν έχουν ξεκινήσει καν οι κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων), το υπουργείο βρέθηκε σε αδιέξοδο, αφού τόσο οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης όσο και οι Διευθυντές σχολικών μονάδων αποτελούν σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο τους βασικούς αξιολογητές.
Έτσι αποφασίστηκε να κατατεθεί τροπολογία που θα άρει προσωρινά (και μόνο) αυτό το εμπόδιο του νόμου 4823/2021, προκειμένου να γίνει η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του 2020.
Όπως βεβαίως είναι φανερό, το υπουργείο Παιδείας προχωρά στο προσωρινό μέτρο της αναστολής εφαρμογής του νόμου, ωστόσο κάθε άλλο έχει εγκαταλείψει την ιδέα να επανέλθει το φθινόπωρο του 2023 στις αξιολογικές κρίσεις, τόσο των νεοδιόριστων του 2021 όσο και του συνόλου των εκπαιδευτικών.