Στην περίοδο του Μεσοπολέμου γυρίζει την ελληνική εκπαίδευση ρύθμιση στο νομοσχέδιο Κεραμέως που προβλέπει την κατανομή των τμήματων ανάλογα με τις "μαθησιακές ανάγκες".

Σχολικά τμήματα όχι δύο και τριών αλλά πάρα πολλών ταχυτήτων δημιουργεί το νέο νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την εκπαίδευση.

ADVERTISING

Συγκεκριμένα στο άρθρο 85 του σχεδίου νόμου, που σύντομα θα έρθει στην ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση, ορίζονται τα εξής:

1. Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δύνανται να καθορίζονται γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων κατανέμονται οι μαθητές σε τμήματα. Τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών περιλαμβάνουν ενδεικτικώς: (α) την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών, (β) τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και (γ) τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών. Με την ίδια απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιείται η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα, η οποία πρέπει να είναι ισόρροπη.

2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να αποφασίζει για τη μεταβολή της σύνθεσης των τμημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, εφόσον συντρέχουν παιδαγωγικοί λόγοι.

Remaining Time-0:16

Fullscreen

Unmute

3. Σε περίπτωση που ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν λαμβάνει για οποιονδήποτε λόγο τις αποφάσεις των παρ. 1 και 2, αυτές λαμβάνονται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας».

Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, τα κριτήρια διανομής των μαθητών αφορούν πλέον τα πάντα, ακόμα και τη σχολική επίδοση! Επίσης, όπως ρητά αναγράφεται, η τελική απόφαση θα ανήκει σ' έναν και μόνο άνθρωπο, το διευθυντή της σχολικής μονάδας ο οποίος αποκτά υπερεξουσίες.

Τι σημαίνει όμως κατανομή των μαθητών στα τμήματα ανάλογα με την επίδοση και τις "μαθησιακές ανάγκες"; Σημαίνει απόλυτη κατηγοριοποίηση, κάτι εξόχως αντιπαιδαγωγικό το οποίο θα προκαλέσει ουκ ολίγα προβλήματα στις σχολικές κοινωνίες!

Οπως τόνισε εκπαιδευτική πηγή στο NEWS24/7 με την εν λόγω διάταξη "δημιουργούνται τμήματα του Καιάδα" με "προβληματικά" παιδιά τα οποία πια δεν θα έχουν πολλά θετικά σημεία αναφοράς μέσα στις τάξεις τους. Η σύγχρονη παιδαγωγική υποστηρίζει ότι τα τμήματα πρέπει να είναι απολύτως ανομοιογενή έτσι ώστε μέσα στην τάξη να υπάρχουν όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα και οι καλύτεροι να "σηκώνουν" πιο ψηλά τους χειρότερους.

Μιλάμε για άλλα λόγια για μία εκπαίδευση η οποία θα προσομοιάζει με την αντίστοιχη του Μεσοπολέμου και μία ρύθμιση που φέρνει τα εν Ελλάδι εκπαιδευτικά πράγματα τουλάχιστον 50 χρόνια πίσω στο όνομα της... προόδου και της αριστείας (αλλά και της δημιουργίας μίας νέας άρχουσας τάξης).

Πρέπει να τονιστεί επίσης και αυτό: Ο,τι πλέον οι διευθυντές των σχολικών μονάδων θα είναι ευάλωτοι σε τυχόν πιέσεις γονέων οι οποίοι θα θέλουν να γίνεται η κατανομή των τμημάτων σύμφωνα με τη σχολική επίδοση.

Με το τοπίο που διαμορφώνει το σχέδιο νόμου Κεραμέως άλλωστε, τα σχολεία (γενικά) και ο διευθυντής (ειδικότερα) θα πασχίζουν για την "καλή" φήμη του σχολείου έτσι ωστε να εξασφαλίζουν και περαιτέρω χρηματοδότηση. Η "καλή" φήμη χτίζεται στο μυαλό κάποιων με απολύτως ομοιογενή τμήματα στα οποία οι άριστοι θα βρίσκονται με τους άριστους.

Οπως μας έλεγε άλλη εκπαιδευτική πηγή, "το σχέδιο είναι απολύτως σύμφωνο με τη ρήση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι οι ανισότητες στην κοινωνία είναι κάτι φυσιολογικό. Οπότε αφού οι ανισότητες είναι φυσιολογικές, μπορούμε και να τις διευρύνουμε βάζοντας τους "καλούς" με τους "καλούς" και τους "κακούς" με τους "κακούς".

Η σχετική ρύθμιση, εφόσον το σχέδιο νόμου ψηφιστεί, θα εφαρμοστεί οριζόντια σε όλες τις σχολικές μονάδες τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τα συνδικαλιστικά σωματεία των εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ) βρίσκονται επί ποδός πολέμου και αναμένεται, με επίσημες ανακοινώσεις τους, να αποκηρύξουν το σχέδιο νόμου το οποίο θεωρούν τρομερά άδικο και εξόχως αντιπαιδαγωγικό.

Αλλωστε αυτού του είδους τα μοντέλα, που εφαρμόστηκαν κυρίως στον αγγλοσαξωνικό κόσμο (ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία), αρχίζουν σιγά-σιγά να εγκαταλείπονται. Στην Ελλάδα πάλι η Υπουργός τα παρουσιάζει ως νεωτερισμούς...