Προβλήματα σε διδακτικό και υλικοτεχνικό επίπεδο. Για μαθητές που απλώς είναι συνδεδεμένοι στο σύστημα δίχως να συμμετέχουν στο μάθημα κάνουν λόγο οι εκπαιδευτικοί,την ώρα που οι γονείς αναζητούν τρόπους προκειμένου να συνδεθούν τα παιδιά τους στο μάθημα
Συνεχίζεται η τηλεκπαίδευση για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας με μαθητές, γονείς αλλά και εκπαιδευτικούς να μιλούνγια τα εμπόδια που υπάρχουν στη διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ακόμα και με την επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με το σύστημα Webex, φέρνει στην επιφάνεια προβλήματα, τόσο σε διδακτικό επίπεδο, όσο και σε υλικοτεχικό.
Όπως δηλώνει στη «ΜτΚ» η Πόπη Σαραϊδάρη, μέλος της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης «η διαδικασία μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά και για λίγες ημέρες καθώς η μάθηση είναι μία σύνθετη διαδικασία που δεν μπορεί να αποδοθεί ψηφιακά, πόσο μάλλον με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται αυτή την περίοδο. Οι εκπαιδευτικοί προσπαθούμε να σταθούμε δίπλα στους μαθητές με κάθε τρόπο. Η κάλυψη της ύλης, η συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα, η συγκέντρωση, η κοινωνικοποίηση όλα αυτά τα στοιχειά δεν μπορούν να αναζητηθούν σε αυτό που καλούμαστε να κάνουμε εν μέσω πανδημίας. Υπάρχει μια εμπειρία που λέει ότι το μάθημα δεν μπορεί να συνεχιστεί με αυτόν τον τρόπο. Οι μαθητές είναι συνδεδεμένοι μέσα στο μάθημα, αλλά δεν υπάρχει συμμετοχή, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που χακάρεται το σύστημα και εμφανίζεται άσεμνο περιεχόμενο.
Θεωρούμε επιτακτική ανάγκη να ανοίξουν τα σχολεία, αλλά με μέτρα προστασίας, όχι με 27 μαθητές ανά τμήμα, χωρίς ουσιαστική καθαριότητα. Το σενάριο που θέλει οι μαθητές να επιστρέφουν στα θρανία μέσα στον Δεκέμβριο για να γράψουν τεστ στην ύλη που διδάχθηκαν, είναι εκτός πραγματικότητας. Πρέπει να αποκαταστήσουμε με όρους ασφάλειας το άνοιγμα των σχολείων, με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές ανά τάξη. Υπάρχει ευθύνη από την πλευρά τους που όλο αυτό το διάστημα δεν έχουν κάνει κάτι για την επιστροφή της εκπαιδευτικής κοινότητας με όλα τα μέτρα προστασίας».
Χωρίς υπολογιστή
«Η κατάσταση είναι δύσκολη σε πολλά σπίτια. Τα παιδιά σε μία οικογένεια θα πρέπει στις περισσότερες περιπτώσεις να παρακολουθήσουν μάθημα ταυτόχρονα, την ίδια ώρα, αλλά από διαφορετικό υπολογιστή και αυτό δεν μπορεί να υλοποιηθεί λόγω υλικοτεχνικών ελλείψεων. Δεν έχουν οι οικογένειες τη δυνατότητα για δυο και τρεις υπολογιστές, που απαιτούνται και φυσικά προσπαθούν με διάφορους τρόπους να καλύψουν το κενό που δημιουργείται» λέει ο Θανάκης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας. Αυτή την πραγματικότητα καλείται να διαχειριστεί ο Θεοφάνης, που έχει τρία παιδιά και χρειάζεται ταυτόχρονα ισάριθμους υπολογιστές. «Οι δυο γιοι μου πηγαίνουν στο λύκειο και στο πανεπιστήμιο, που είναι και πρωτοετής και η κόρη μου φοιτά στο γυμνάσιο. Η κατάσταση είναι πολύπλοκη, αλλά αυτό που θέλω να πω είναι ότι υπάρχει μεγάλη κατανόηση και διάθεση από τους εκπαιδευτικούς τουλάχιστον στην περίπτωση της κόρης μου. Τα πρωινά στο σπίτι είναι μια πραγματική τρέλα, όλοι κάνουν μάθημα, ένας από τον υπολογιστή και οι άλλοι δυο από κινητά τηλέφωνα».
Όπως λέει ο κ. Κοκονάς η πραγματική εικόνα των ελλείψεων που υπάρχουν γι' αυτή την διαδικασία δεν αποτυπώνεται, γιατί οι γονείς πιστεύουν πως είναι κάτι προσωρινό και δεν θέλουν να δείξουν αυτή την αδυναμία που υπάρχει. «Είχαμε θέσει το θέμα στο υπουργείο Παιδείας στην προηγούμενη σχολική χρονιά, ότι δηλαδή, δημιουργούνται μαθητές δυο ταχυτήτων και αυτό εκτός από δυσάρεστο είναι και απαράδεκτο. Το υπουργείο Παιδείας μιλάει για δήθεν τάμπλετ στους μαθητές, γεγονός που γνωρίζει ότι είναι σταγόνα στον ωκεανό, καθώς δεν λύνει το πρόβλημα που δημιουργείται».
Αίνιγμα το άνοιγμα
Η παράταση του lockdown σε ολόκληρη τη χώρα συνοδεύτηκε με δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα, για το πιθανό άνοιγμα των σχολείων, χωρίς ωστόσο να τοποθετηθεί χρονικά για το πότε θα γίνει, αλλά κάνοντας λόγο για σταδιακό τερματισμό του lockdown με επιστροφή των μαθητών στα σχολεία. Η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων που έχει καταγράψει στο θέμα των σχολείων μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των μελών της, γεγονός που οδήγησε στη δυσκολία της τελικής απόφασης για κλείσιμο όλων των βαθμίδων, φαίνεται πως για ακόμη μία φορά βρίσκεται μπροστά στο ίδιο δίλημμα. Οι προτάσεις που υπάρχουν είναι δυο και αφορούν στο άνοιγμα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και το άνοιγμα μόνο των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων, με την κυβέρνηση να επιδιώκει το άνοιγμα του συνόλου των σχολικών μονάδων. Εξελίξεις αναμένονται μέσα στην εβδομάδα με κάθε πιθανή απόφαση να έχει άμεση συνάρτηση με την εικόνα που δίνουν τα επιδημιολογικά δεδομένα της κάθε περιοχής.