Τοποθέτηση Μαριάννας Φερετζάκη στην 87η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Μαριάννα Φερετζάκη, από τον Σύλλογο Αλέξανδρος Δελμούζος , εκλεγμένη με τα «Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών»

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι

Ο θεσμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών δημιουργήθηκε με στόχο να καλύπτονται με άμεσο τρόπο λειτουργικά κενά που εμφανίζονται στην πορεία λειτουργίας μια σχολικής μονάδας. Στην αφετηρία του θεσμού, όλοι οι εκπαιδευτικοί είχαν μια ή δυο θητείες ως αναπληρωτές πριν το μόνιμο διορισμό τους. Σήμερα, όμως, μετά από οκτώ χρόνια λιτότητας, μνημονιακών και νεομνημονιακών κυβερνήσεων και μηδενικών διορισμών στην εκπαίδευση ο θεσμός των αναπληρωτών έγινε πλέον… μόνιμος! Αποτέλεσμα αυτών είναι, τα τελευταία χρόνια να αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των αναπληρωτών συναδέλφων που εργάζονται στα σχολεία. Περίπου το 22% των εκπαιδευτικών στην Π.Ε. είναι πλέον αναπληρωτές. Το γεγονός αυτό, ότι υπάρχουν σήμερα συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που εργάζονται ως αναπληρωτές 16 χρόνια, είναι συνδικαλιστικά και πολιτικά απαράδεκτο! Οι συνάδελφοι αυτοί αντιμετωπίζονται ως εργαζόμενοι και πολίτες δεύτερης κατηγορίας, στερούμενοι εργασιακών και πολιτικών δικαιωμάτων, με νομοθετικές ρυθμίσεις που πλέον είναι αναχρονιστικές.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία «Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες  γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από δήλωση των προσλαμβανομένων για την τοποθέτησή τους στα λειτουργικά κενά…». Αυτό δημιουργεί μια σειρά από ανισότητες και στρεβλώσεις που δεν ταιριάζουν σε μια ευνομούμενη πολιτεία, όπως :

  • Η τοποθέτηση των αναπληρωτών με μονοπρόσωπη απόφαση του Δ/ντή Εκπαίδευσης χωρίς διαφάνεια και αξιοκρατία
  • Διαφορετικά κριτήρια τοποθετήσεων σε κάθε ΠΥΣΠΕ της χώρας
  • Δημιουργία εργαζομένων δύο ταχυτήτων (μόνιμοι -αναπληρωτές)
  • Υποβάθμιση του ρόλου των υπηρεσιακών συμβουλίων
  • Απόκρυψη κενών για ευνόητους λόγους (τακτοποίηση ημετέρων)

Ζητάμε άμεση θεσμοθέτηση νομοθετικού πλαισίου τοποθέτησής τους, μετά την πρόσληψή τους, από τα ΠΥΣΠΕ στις σχολικές μονάδες, με τη θέσπιση κριτηρίων ανάλογων με τις τοποθετήσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών, ώστε να υπάρχει διαφάνεια, αξιοκρατία, δικαιοσύνη και τα ίδια κριτήρια σε κάθε ΠΥΣΠΕ της χώρας.

        Επίσης είναι απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό τη στιγμή που 14.000, περίπου, αναπληρωτές εργάζονται μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για πολλά χρόνια να μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής στα Υπηρεσιακά συμβούλια που καθορίζουν τις τύχες τους. Το νομοθετικό πλαίσιο τους παρέχει μόνο το «δικαίωμα του εκλέγειν» αλλά τους απαγορεύει το «δικαίωμα του εκλέγεσθαι». Πρόκειται για ωμή παραβίαση θεμελιωδών πολιτικών δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, η οποία αγγίζει τα όρια της αντισυνταγματικότητας, σε μια εκλογική διαδικασία τον έλεγχο και την ευθύνη της οποίας έχει η ίδια η πολιτεία. Η διάταξη αυτή πρέπει να αλλάξει. Ειδικά μάλιστα, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο θεσμός της αναπλήρωσης προβλέπεται ρητά και για τους αιρετούς εκπροσώπους στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Το επιχείρημα, επομένως, ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια λειτουργούν ακόμη και μετά την απόλυση των αναπληρωτών, δεν ευσταθεί.

Ζητάμε άμεση νομοθετική ρύθμιση που να δίνει το ««δικαίωμα του εκλέγεσθαι» στους συναδέλφους αναπληρωτές από τις επόμενες εκλογές του Νοεμβρίου για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Είναι λυπηρό οι μεγάλες παρατάξεις στην πραγματικότητα να μην κάνουν τίποτε άλλο από το να ενισχύουν το διαχρονικό έργο των πολιτικών ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας, που στόχο έχει τη διαίρεση και τον κατακερματισμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ώστε να εφαρμόσουν με μεγαλύτερη άνεση τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές τους. Γίνονται επομένως, ηθελημένα ή άθελα δεν έχει σημασία, οι «μεταπράτες» της ελπίδας χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών που βλέπουν τα όνειρά τους για εργασία να βουλιάζουν. Έτσι, αντί να συνενώνουν κατηγοριοποιούν, αντί να στηρίζουν διχάζουν, αντί να προβάλλουν την ενιαία δράση και διεκδίκηση, χρησιμοποιούν κάθε φορά ως όχημά τους συλλόγους που δημιουργούν και που παραταξιακά ελέγχουν για την ενίσχυση του δικού τους και μόνο στρατοπέδου! Απόδειξη οι χωριστοί σύλλογοι αναπληρωτών.

Συναδέλφισσες ,συνάδελφοι διεκδικούμε

  • Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών (γενική και ειδική)
  • Σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες και τα διδακτικά αντικείμενα του σχολείου.
  • Πλήρη διαφάνεια και έγκαιρηκαταγραφή και κοινοποίηση των λειτουργικών κενών.Προσλήψεις αναπληρωτών μόνοόπουπροκύπτουν έκτακτεςανάγκες,μεδωδεκάμηνεςσυμβάσεις και πλήρη εργασιακάκαιασφαλιστικάδικαιώματα.
  • Μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών, όλων των ειδικοτήτων σε μια φάση, στο τέλος Αυγούστου κάθε χρονιάς για την έγκαιρη κάλυψη των λειτουργικών κενών αλλά και για την ισονομία και δικαιοσύνη στις τοποθετήσεις τους. Η τμηματική πρόσληψη των αναπληρωτών σε πολλές φάσεις αλλά και η πολυδιάσπασή τους (ΕΣΠΑ, Κρατικός Προϋπολογισμός, Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) δημιουργεί τεράστιες αδικίες στις τοποθετήσεις τους αλλά και τεράστια κενά στις σχολικές μονάδες ακόμη και μετά τα Χριστούγεννα. Προσλήψειςμέσωτουκρατικούπροϋπολογισμού.
  • Δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης καθώς και δυνατότητα μετακίνησης για σοβαρούς λόγους υγείας.
  • Κατάργηση της ωρομισθίας, του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας.
  • Εξίσωση αδειών μονίμων και αναπληρωτών.
  • Επίδομα ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις και πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και για όλους τους ανέργους.
  • Επιδότηση ενοικίου, θέρμανσης, σίτισης, δωρεάν μετακίνησης.
  • Έκδοση πάσο με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας για 50% έκπτωση στα ΜΜΕ.
  • Ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς.
  • Υπεύθυνος δάσκαλος στο ολοήμερο.
  • Μοριοδότηση των μονογονέων εκπαιδευτικών κατά την τοποθέτησή τους στις σχολικές μονάδες.
  • Να λειτουργήσουν παντού και άμεσα τα αναγκαία Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης και Τάξεις Υποδοχής.
  • Κάλυψη όλων των αιτήσεων για παράλληλη στήριξη με ένα δάσκαλο/α ανά παιδί.
  • Πλήρησυνδικαλιστικά και ασφαλιστικά δικαιώματα