Εκτύπωση

www.ekpaideutikareumata.gr

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

www.facebook.com/reumata

2-12-2017

3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε το 1992 με πρωτοβουλία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ως  Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, με σκοπό την προώθηση δράσεων που θα επισημάνουν αφ’ ενός τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ΑμεΑ, και θα ευαισθητοποιήσουν αφ’ ετέρου το σύνολο της κοινωνίας σε θέματα σεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας. Η καταπολέμηση κάθε είδους διάκρισης, καθώς και η καλλιέργεια της αποδοχής και του σεβασμού της διαφορετικότητας στην εκπαίδευση, αποτελεί στοιχειώδες χαρακτηριστικό ενός σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου ποιότητας και ισότητας.

Είναι αλήθεια  πως τα τελευταία χρόνια  η Ειδική Αγωγή λειτουργεί με ένα σημαντικά μεγαλύτερο δίκτυο δομών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Όμως, πρέπει να γίνουν περισσότερα για την αναγνώριση του δικαιώματος της παροχής ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ώστε να εξαλειφθούν όλα τα εμπόδια που τους στερούν τη δυνατότητα για πλήρη συμμετοχή σε ισότιμη βάση στη μαθητική και κοινωνική ζωή.

Πρώτα, όμως, και πάνω απ’ όλα η Ειδική Αγωγή έχει ανάγκη να ενισχυθεί από ειδικούς παιδαγωγούς και ειδικό επιστημονικό προσωπικό  (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ) Η παντελής έλλειψη διορισμών που επέβαλαν οι μνημονιακές πολιτικές και ο μεγάλος αριθμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Ειδική Αγωγή οδηγούν στην αποδυνάμωση της εκπαίδευσης και κάνουν επιτακτική την ανάγκη μόνιμων διορισμών κατά προτεραιότητα στον πλέον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης.

Τα «Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών» με αφορμή Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία επικαιροποιούν τις διεκδικήσεις τους:

Ø    Έγκαιρη στελέχωση όλων των δομών Ειδικής Αγωγής (τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία, παράλληλη στήριξη, ΚΕΔΔΥ κτλ) από την έναρξη του σχολικού έτους με το κατάλληλο εξειδικευμένο εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό ώστε να μην τίθεται υπό αμφισβήτηση η λειτουργία τους στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.

Ø    Άμεσος διορισμός των αποφοίτων Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.

Ø    Υποστήριξη των μαθητών  και των οικογενειών τους προσφέροντας τους νέες υπηρεσίες (όπως δίκτυα συμβούλων γονέων, κέντρα επαγγελματικού προσανατολισμού για άτομα με ειδικές ανάγκες)

Ø    Αύξηση της χρηματοδότησης για την κάλυψη όλων των λειτουργικών δαπανών των ΣΜΕΑΕ

Ø    Τμήμα Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα.

Ø    Αύξηση του αριθμού των ΚΕΔΔΥ

Ø    Επαναλειτουργία των διδασκαλείων Ειδικής Αγωγής

Ø    Επέκταση δομών στήριξης και στους φοιτητές με Αναπηρία των ΤΕΙ –ΑΕΙ (συνοδοί, παράλληλη στήριξη, μεταφραστές νοηματικής κτλ) .

Κανείς δεν μπορεί να θεωρεί ότι έκανε το χρέος του επειδή πρόσθεσε μια ράμπα πρόσβασης ή ένα ασανσέρ σε ένα σχολείο!

Προοδευτικά  Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη