Εκτύπωση

Η Κεραμέως θυμήθηκε τον διάλογο...

Το είδαμε κι αυτό: Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως καλεί τους μαθητές, τους φοιτητες και τους εκπαιδευτικούς σε διάλογο. Έφτιαξε και σχετικό βίντεο φορώντας το καλύτερό της χαμόγελο. Το πόνημα φρόντισαν να αναπαραχθεί και να διαδοθεί επαρκώς τα φίλια κυβερνητικά μέσα.

Έτσι λοιπόν... σήμερα, μετά από σχεδόν δύο χρόνια διακυβέρνησης η Νίκη Κεραμέως διαπίστωσε ότι «υπάρχει πλούτος ιδεών στην κοινωνία μας». Μετά από 3 νομοσχέδια και μια τροπολογία που ξεσήκωσαν το σύμπαν και προκάλεσαν διαδηλώσεις ή συλλαλητήρια αποφάσισε πως «η πιο αποτελεσματική εκπαιδευτική πολιτική είναι αυτή που διαμορφώνουμε μαζί». Ξεκαθαρίζοντας πάντως πως όποιος μετάσχει στο διάλογο οφείλει να το κάνει ...αναγνωρίζοντας ότι έχει ήδη επέλθει αναβάθμιση της παιδείας!

Αξίζει όμως να αναμοχλεύσουμε λίγο ποια είναι η υπουργός που αξιώνει σήμερα διάλογο:

Μια υπουργός Παιδείας που συστηματικά νομοθετεί για ζητήματα που αφορούν τις 3 βαθμίδες της εκπαίδευσης δίχως να λαμβάνει υπόψη τις απόψεις των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των φοιητών η των γονέων. Είναι χαρακτηριστικό πως τα νομοθετήματα που εισηγήθηκε η Νίκη Κεραμεώς συγκέντρωσαν την αντίθεση της συντριπτικής πλειοψηφίας όσων φορέων τοποθετήθηκαν στα κοινοβουλευτικές επιτροπές που προηγήθηκαν. Εξαίρεση αποτέλεσαν οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών κολλεγίων, των ιδιωτικών σχολείων και του ΣΕΒ.

Η υπουργός που αρνούνταν επί μήνες να καταθέσει στον κοινοβουλευτικό διάλογο την περίφημη σύμβαση για την τηλεκπαίδευση που υπογράφθηκε με την εταιρία CISCO.

   

 Όταν τελικά αναγκάστηκε να το κάνει (μετά από δεκάδες ερωτήσεις του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝ.ΑΛ, του ΚΚΕ και του Μέρα 25) φάνηκε το γιατί: Επειδή η σύμβαση δεν ήταν τελικά καθόλου δωρεάν για το δημόσιο όπως υποστήριζε. Από όλες τις απόψεις. Επίσης παρέδιδε δεδομένα χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών σε μία ιδιωτική εταιρία.

Η Νίκη Κεραμέως συν-εισηγήθηκε μαζί με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, την μόνιμη εγκατάσταση της Ελληνικής Αστυνομίας στα ΑΕΙ. Δημιουργώντας έτσι ένα από τα πλέον κατασταλτικά μοντέλα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που υφίσταται στην Ευρώπη. Στο ίδιο νομοσχέδιο «πέρασε» διατάξεις άμεσης μείωσης των εισακτέων στα ΑΕΙ κατά δεκάδες χιλιάδες

Με τροπολογία της τελευταίας στιγμής, δηλαδή τον «κλασσικό» τρόπο των κυβερνήσεων προκειμένου να μην συζητείται μία νομοθετική ρύθμιση, η Νίκη Κεραμέως θέλησε να εξισώσει τα πτυχία των κολλεγίων με τα ΑΕΙ. Αυθαίρετα και αντισνταγματικά. Σύμφωνα με την διάταξη που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο του 2020 υποχρεώνονται τα επιμελητήρια να κάνουν δεκτούς τους αποφοίτους ιδιωτικών ιδρυμάτων όπως ακριβώς αποδέχονται του αποφοίτους των δημόσιων πανεπιστημίωη.

Η υπουργός Παιδείας αντιμετώπισε τις καταλήψεις των γυμνασίων και λυκείων πέρυσι το φθινόπωρο με άκρως αυταρχικό τρόπο. Αρνούμενη κάθε συζήτηση των αιτημάτων όσο συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις. Επίσης δεκάδες ήταν οι καταγγελίες για «ασφαλίτικες» επισκέψεις κλιμακίων της αστυνομίας στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες.

Μετά από όλα αυτά -αλλά και από την συνολική πολιτική συμπεριφορά της Νίκης Κεραμέως - προκύπτει ένα προφανές στοιχείο: Ανέλαβε τον χαρτοφυλάκιου του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να υπηρετήσει δίχως περισπασμούς μια προαποφασισμένη πολιτική . Ανεξαρτήτως του αν αυτή θα είχε η όχι κοινωνική αποδοχή. Παράληλα τεμηριώθηκε ότι κριτήριο των επιλογών της ήταν και οι πολιτικές δεσμεύσεις σε συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Προφανώς οι εκκλήσεις διαλόγου της υπουργού Παιδείας, μόνον ως υποκρισία μπορούν να εκληφθούν.